Valsts akciju sabiedrības Latvijas dzelzceļš (LDz) ģenerāldirekcija, Šķirotavas stacija un meitas uzņēmums SIA LDz Apsardze – šie bija militāro atašeju vizītes galvenie pieturas punkti, viesojoties LDz.
LDz viceprezidents Edvīns Bērziņš teic, ka pēc ASV vēstnieka vizītes uzņēmumā par LDz piedāvājumu interesi izrādījušas arī citas valstis, kas vakar rezultējās kopējā 16 valstu pārstāvju vizītē.
Savā uzrunā E. Bērziņš akcentēja, ka kravu pārvadījuma ziņā šogad Latvija ievērojami apsteidz pārējās Baltijas valstis. Līdzīga situācija bijusi arī citus gadus. «Visvairāk tiek pārvadātas ogles – 37% no visām kravām,» teica E. Bērziņš, piebilstot, ka galvenie partneri kravu pārvadājumos ir Krievija un Baltkrievija. Viceprezidents arī pastāstīja, ka šobrīd uzņēmums realizē vairākus vērienīgus infrastruktūras pilnveidošanas projektus, piemēram, viens no vērienīgākajiem ir otro sliežu izbūve posmā Skrīveri – Krustpils. Darbus plānots pabeigt nākamgad. Visu projektu izmaksas galvenokārt sedz pats LDz, finansējums tiek piesaistīts arī no Eiropas Savienības fondiem, nelielu daļu piešķir no valsts budžeta. «Runājot par mūsu nākotnes izaicinājumiem infrastruktūras uzlabošanā, noteikti ir jāpiemin Austrumu – Rietumu transporta koridora modernizācijas projekts,» sacīja E. Bērziņš.
Savukārt LDz ārējo sakaru direktores vietnieks NATO sadarbības jautājumos Gundars Ābols iepazīstināja ar uzņēmuma uzkrāto pieredzi militārā tranzīta nodrošināšana uz un no Afganistānas, kā arī ar priekšrocībām, ko spēj sniegt LDz, izvēloties uzņēmumu kā pārvadātāju.
E. Bērziņš ir gandarīts, ka par LDz piedāvājumu interesi izrādījušas tik daudzas valstis, ar kurām nākotnē varētu veidoties sadarbība, tādējādi paplašinot pārvadāto kravu veidus.