Rīga ir populārs galamērķis daudzu valstu tūristiem, bet pārsvarā tie tomēr lielākoties ir tuvu esošo valstu ceļotāji. Taču, lai attīstītos tūrisms, nepieciešams reklamēt ne tikai Rīgu, bet arī citas Latvijas pilsētas un laukus.
Dažas idejas, kā to veiksmīgāk darīt, vakar Latvijas institūta telpās notikušajā diskusijā par Latvijas tēla pozicionēšanu ārvalstu tūristiem ieteica arī pasaulē populārākā ceļveža Lonely Planet žurnālists Brendons Presers. Viņš ieradies Latvijā, lai atjauninātu informāciju nākamā gada Lonely Planet ceļvedī.
Viņaprāt, Latvija varētu pievilināt tūristus ar kaut ko īpašu. Kā piemēru viņš minēja iespēju, ka Latviju varētu piedāvāt kā kāzu tūrisma galamērķi. Kāpēc gan neradīt tēlu, ka Latvijā ir daudz piļu, un tajās var organizēt lieliskas kāzas? B. Presers uzskata, ka pilnīgi noteikti, piemēram, Dikļu pilī vai Bīriņu muižā kāzu ceremonijas izmaksātu krietni lētāk nekā citur pasaulē. Un tūristiem no daudzām pasaules valstīm, piemēram, amerikāņiem, kanādiešiem vai frančiem, šādas iespējas patiešām patiktu. Diskusijas dalībniekiem, starp kuriem bija arī Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) vecākā eksperte Ilona Kalniņa, Rīgas tūrisma attīstības biroja mārketinga un komunikāciju direktors Aigars Smiltāns, kā arī pārstāvji no Lauku ceļotāja un Latvijas Facebook lapas If you like Latvia, Latvia likes you, šī ideja šķita interesanta.
«Ir svarīgi izmantot šādu pasaulē atzītu nozares profesionāļu vizītes Latvijā, lai novērtētu mūsu tūrisma industrijas stiprās un vājās vietas, kas varbūt ikdienā paslīd garām nepamanītas. Presera kungs Latvijā viesojas jau sesto reizi, ir to apceļojis, līdz ar to mūsu zemē nav svešinieks un var izteikt objektīvus novērojumus,» norādīja Latvijas institūta direktore Karina Pētersone.