Mūsdienu supervaroņu tēli kinofilmās bērniem un jauniešiem veido izkropļotu izpratni par vīrišķību, drosmi un varonību, uzskata amerikāņu psihologi.
Amerikāņu psihologu asociācija, kas pulcējusies uz ikgadējo kongresu, paziņojumā paudusi viedokli, ka filmas par supervaroņu piedzīvojumiem un varoņdarbiem jaunajā paaudzē veido neadekvātu izpratni par vīrišķību, jo vēstījumos pārāk dominē gan sarkasms, gan vardarbība, gan egoisms. Supervaroņu tēmas aizsācēji (piemēram, Supermens, kas ikdienā strādājis par žurnālistu) aktualizējuši idejas par sociālo taisnīgumu, turpretī mūsdienu kino analoģiski tēli domājot tikai par sevi, secinājuši psihologi, vēsta RIA Novosti. "Ir ļoti liela atšķirība starp senajiem komiksu varoņiem un mūsdienu kino radītajiem tēliem. Mūsdienu superspēju tēli ir ļoti līdzīgi grāvējfilmu varoņiem, kas nepārtraukti piedalās vardarbīgās ainās un ir agresīvi, galvenokārt izsmej citus un ļoti maz runā par labu darbu veikšanu sabiedrības labā. Savos īpašajos kostīmos tērptie supervaroņi, piemēram, demonstrē savu izsmējīgo dabu, sev piesaistīto uzmanību izmanto ļaunprātīgi un savu vīrišķību apliecina, talkā ņemot aukstos ieročus," apgalvo Masačūsetsas universitātes profesore Šarona Lemba. Viņa uzsver, ka komiksu ēras varoņi, cīnoties ar likumpārkāpējiem, varēja būt un bija patiesi elki jaunajai paaudzei, jo ārpus saviem īpašajiem kostīmiem bija parasti cilvēki ar savām vājībām un sadzīviskajām problēmām.
Pētījumā, kurā piedalījusies arī Š. Lemba, tika mēģināts noskaidrot, kā mūsdienu mediji pusaudžos – topošajos vīriešos – veido izpratni par vīrišķību. Tika aptaujāti 674 zēni vecumā no četriem līdz 18 gadiem, kā arī daudz pārdevēju veikalos, lai noskaidrotu, ko jaunajiem cilvēkiem patīk lasīt, skatīties televīzijā un kino.
Zinātnieki secinājuši, ka mediji veido tādu vīrišķības ideālu, kurā galvenais faktors ir paša personiskās vajadzības. Turklāt vēl arī popularizē vairākus uzvedības stereotipus. "Ja nevari būt kā supervaronis, tad jābūt jautram slaistam un nevīžai, kas izvairās no atbildības, un tas ir tieši pretēji tam, uz ko būtu jāmudina tiekties jauno paaudzi. Mēs uzskatām, ka šāda bezatbildīga dzīvesveida propaganda ietekmē pat skolēnu attieksmi pret mācībām," uzsvērusi Lemba un aicinājusi pieaugušo sabiedrībai aktīvāk norādīt uz šo neīsto kinotēlu melīgajiem vēstījumiem.