Ceturtdiena, 28.marts

redeem Ginta, Gunda, Gunta

arrow_right_alt Izklaide

VAKARA ZIŅAS: Kā slavenības iegūst dārgo zīmolu tērpus?

© Privāts arhīvs

Neviens vien brīnās, kā zvaigznēm izdodas mirdzēt katru vakaru citā tērpā, kura vērtība dažreiz ir rakstāma pat ar četriem cipariem. Izrādās, ka spīdēt pašmāju slavenībām palīdz vienošanās ar zīmoliem, kas šikos uzvalkus un greznās vakarkleitas aizdod uz vienu vakaru vai pat atdod uz visiem laikiem. Pašmāju slavenībām, kas tiek arī dēvētas par stila ikonām, modes dizaineri ir pat gatavi piemaksāt, lai tikai viņu radīto tērpu izrādītu saviesīgā sarīkojumā.

Deniss Ševeļovs: «Zīmola slavu spodrina zvaigznes»

Modes un stila eksperts Deniss Ševeļovs par slavenību un zīmolu sadarbību zina visu no A līdz Z. «Pirmām kārtām šāda reklāma ir vajadzīga pašam zīmolam. Arī zīmols ir lielāks ieguvējs nekā slavenība. Slavenības tomēr ir ieguldījušas kaut kādu darbu, lai kļūtu par zvaigznēm. Zīmolam šo slavu dod zvaigzne. Laikā, kad cilvēkam uzmanības resursi ir limitēti, zīmoli vēlas būt saredzēti un sadzirdēti. Tāpēc zīmoli izvēlas strādāt ar mūsdienu slavenībām vai cilvēkiem, kuriem ir daudz sekotāju sociālajos medijos. Parasti zīmolam ir savas pamatvērtības, un, ja tās sakrīt ar zvaigznes vizuālo identitāti, tad izvēlas sadarboties. Sadarbības veidi var būt dažādi. Reizēm par šāda veida reklāmu nemaksā neko, reizēm šī sadarbība ir arī apmaksāta. Principā par šo sadarbību vajadzētu arī publiski norādīt. Bet, tā kā mums Latvijā tas vēl ir ne līdz galam apgūts lauciņš, ne visi to dara.

Ne vienmēr zīmola dotais apģērbs paliek slavenības īpašumā. Vēlams, lai nav slēptas reklāmas un apmaksāta sadarbība tiek arī paziņota. Dažos tirgos uz to ir attiecināts arī reklāmas likums, bet pie mums pagaidām tas netiek regulēts. Apģērbu mazumtirdzniecības kompānijai «H&M» ir «showroom» (telpa, kur modes dizaineri vai zīmoli prezentē savus jaunākos darinājumus, produkciju; - red. piez.), kur sabiedrībā zināmi cilvēki var aizņemties tērpus,» par slavenību un zīmolu bārteru stāsta Deniss Ševeļovs.

Justs Sirmais divus gadus izvēlas «H&M» apģērbu

«Modes māksliniece Dace Krieviņa-Bahmane man aizdeva džinsu bikškostīmu uz Latvijas Televīzijas dziesmu konkursa «Supernova» laiku. Zīmols «H&M» dod man apģērbu uz svinīgākiem pasākumiem no «showroom», nevis no tā sortimenta, kas pieejams veikalos. «H&M» man divus gadus pēc kārtas ir palīdzējis saģērbties uz «Zelta mikrofona» apbalvošanas ceremoniju. Šis zīmols dod man drēbes, kas patīk un piestāv. Šīs drēbes palīdz sakomplektēt stilists. Pēc tam šīs drēbes nav jāatdod. Protams, tas ir foršs žests no jebkura zīmola, ja viņi var šīs drēbes uzdāvināt, kuras es varu vilkt uz dažādiem pasākumiem,» priecīgs par sadarbību ar zīmoliem ir dziedātājs Justs Sirmais.

Pilnu rakstu lasiet žurnālā "Vakara ziņas", www.vz.lv