No 19. līdz 23. martam norisināsies 28. Rīgas Modes nedēļa, kurā piedalīsies vadošie Latvijas modes mākslinieki un uzlecošas zvaigznes, kā arī vairāki ārzemju dizaineri, iepazīstinot pašmāju un starptautisko sabiedrību ar savām jaunajām 2018./2019. gada rudens – ziemas «pret-a-porter» kolekcijām.
Uz Rīgas Modes nedēļas galvenā podija vērosim pašmāju dizaineru un zīmolu «NARCISS by Alise Trautmane», «Nóló», «Katya Katya», Natālija Jansone, «One Wolf», «Cinnamon Concept», «Talented» un šīs sezonas debitanta «Bergs Privé» veikumu. Vēl viens jaunpienācējs - «Public Makes Image» - prezentēs savu kolekciju Rīgas Modes nedēļas ballītes laikā, «QooQoo» - moded nedēļas atklāšanā, savukārt «Amoralle» organizēs pasākumu medijiem un iepircējiem. Tradicionāli viena Rīgas Modes nedēļas skate tiks veltīta bērnu modei - no zīmoliem «Paade Mode», «Aristocrat Kids» un «Leny Tomy Factory».
Divkāršais Latvijas Modes un stila balvas laureāts, zīmols «Nóló» ir plaši pārstāvēts pasaules tirgū, tostarp dažādos Eiropas «butikos», arī iecienītākajos modes iepirkšanās galamērķos - Milānā un Venēcijā. Sākot no šīs sezonas, zīmols ir pārstāvēts prestižajā Itālijas «showroom» «Wivian's Factory».
Natālija Jansone ir veiksmīgi startējusi ASV tirgū - dizaineres tērpi ir pieejami nu jau 16 veikalos šajā lielvalstī. Vēl Natālijas Jansones tērpi ir iegādājami Eiropā, Krievijā, kā arī Āzijā.
Zīmols «NARCISS by Alise Trautmane» pirmo reizi tika prezentēts Ņujorkas modes nedēļas laikā, startējot ar savu jaunu 2018./2019. gada rudens - ziemas kolekciju. Taču drīzumā šo kolekciju būs iespēja aplūkot arī Rīgas Modes nedēļas viesiem.
«Cinnamon Concept» jaunākā kolekcija aicina sievietes būt drosmīgām, pateicoties tās drosmīgajiem mežģīņu, mākslīgās kažokādas, samta un velveta akcentiem. Zīmols ne tikai aktīvi strādā pie jaunās kolekcijas, kas tiks izrādīta modes sabiedrībai gaidāmajā Rīgas Modes nedēļā, bet arī ir radījis jaunu vīriešu parfīmu, kas aromāta ziņā seko pasaules parfīmu tendencēm.
Gaidāmajai Rīgas Modes nedēļai dizainere Katja Šehurina (zīmols «Katya Katya») ir sagatavojusi divas kolekcijas - viena, kā ierasts, kāzu tērpi līgavām un otra - vakarkleitas kāzu viesiem - no līgavas mammas līdz pusaudzei māsai. Zīmīgi, ka šajā pavasarī dizainerei ir nebijis izaicinājums, viņa darbojas kā kostīmu māksliniece Dailes teātra izrādē «Būt Kejai Gondai», kuras pirmizrāde gaidāma 23. martā.
Zīmols «QooQoo» nebeidz pārsteigt ar jaunām un drosmīgām idejām un detaļām apģērbos un aksesuāros. Īpašs jaunums gaidāms jau šajā pavasarī - «QooQoo» peldkostīmi. Savukārt zīmola jauno kolekciju papildinās nebijis aksesuārs - šalles.
«Amoralle» komanda tikko atgriezusies no jaunās kolekcijas prezentācijas Parīzē, kur piedalījās vienā no prestižākajām apakšveļas izstādēm «Salon de la Lingerie». Šobrīd zīmols aktīvi gatavojas jaunās kolekcijas prezentācijai Ņujorkā, kur pirmo reizi prezentēs savu «pret-a-porter» kolekciju, kurā sola pārsteigt ar vairākiem skaistiem un brīnišķīgiem dizainiem.
Rīgas Modes nedēļas debitantu zīmolu «Bergs Privé» radījušas trīs latviešu dizaineres: Agita Lesniece, Jūlija Vasiļjeva un Ilze Priede-Kļaviņa. Zīmola «Bergs Privé» 2018. gada rudens - ziemas kolekcijā izmantots augstas kvalitātes tekstils no dabīgiem materiāliem - arī Latvijā austs, īpaši apstrādāts vilnas audums kopā ar alpaku un zīdu.