VAKARA ZIŅAS: Nelec augstāk par dibenu jeb Cik maksā apkopt sērijveida automobili

© Publicitātes foto

Laiks ir pats nepielūdzamākais, kas mums vispār ir. Neiedziļināsimies mūsu dzīves jēgā, dvēseles mūžībā vai Visuma bezgalībā. Kā jau tas ierasts, pievērsīsim uzmanību gluži parastām pasaulīgām un materiālām lietām. Piemēram, automobilim, pēc kura jūs stāvat rindā piecus gadus, lai saņemtu to nedēļu pirms tam, kad šis modelis tiek noņemts no konveijera un tā vietā nāk kāds cits.

«Bugatti Veyron»

Pavisam nesen pasauli pāršalca ziņa par «Bugatti Veyron». Par pasaules ātrāko sērijveida automobili līdz pat tam brīdim, kamēr aizvadītā gada beigās tā vietu neieņēma «Bugatti Chiron». Nākamais pasaules ātrākais automobilis. Tātad, piemēram, 2 000 000 eiro vērtais «Bugatti Veyron Super Sport» šodien jau ir pagātne! Vienkārši ieraksts autobūves vēstures grāmatā.

Ja jau reiz tas ir miljardieriem noiets etaps un saglabājies vien kā kolekcijas eksponāts pāris hektārus lielajā garāžā. Žēl taču labu mantu tā vienkārši izmest... Tad mēs varam nedaudz atskatīties pagātnē un parēķināt, cik šāds auto patiesībā izmaksāja tā īpašniekiem. Kas gan var būt patīkamāk, kā skaitīt svešu naudu?

Paliekam pie tā, ka jauna «Bugatti Veyron Super Sport» vērtība bija 2,2 miljoni amerikāņu dolāru jeb 2 060 000 eiro. Protams, pat miljonārs negribēs tā uzreiz šķirties no pāris miljoniem, tāpēc tika piedāvāts īpašs pakalpojums - «Bugatti Bank»! Šī Francijas finanšu iestāde laipni piekrita izsniegt aizdevumu automobiļa iegādei uz veseliem pieciem gadiem. Kā jau tas ierasts līzinga darījumos, nācās iemaksāt pirmo iemaksu 340 000 eiro apmērā un turpmāk 40 000 eiro katru mēnesi. Nekā īpaša - vidēja lidsabiedrības vadītāja mēneša alga. Bez prēmijām!

Taču līzinga maksājumi ir tikai viena medaļas puse. Bez apdrošināšanas arī nekur, tāpēc laimīgajam «Bugatti Veyron Super Sport» vēl pie izdevumiem jāpieskaita 34 000 eiro gadā vai 170 000 eiro piecos gados par sava spēkrata apdrošināšanu. Tātad kopā ar līzinga maksājumiem nu jau saskrēja 74 000 eiro! Nebūsim sīkumaini un nerēķināsim, ka pie iegādes apmēram 40 000 eiro izmaksā piegāde līdz norādītajai adresei.

«Bugatti Veyron Super Sport» pilnīgi noteikti nav ikdienas auto, ar kuru katru rītu doties uz darbu un pievakarē cauri bērnudārzam, lielveikalam un vecākā dēla skolai atgriezties mājās. Ražotājs un līzinga sniedzējs ieplānojis, ka vidēji ar šādu braucamrīku tiks veikti kādi 3000 kilometru gadā. Ražotājs iecerējis arī to, ka gan riteņa diskus, gan riepas nāktos mainīt pēc katriem 12 000 nobrauktajiem kilometriem. Tātad vismaz reizi četros gados noteikti. Disku un riepu komplekts pie automobiļa oficiālā dīlera izmaksā 47 000 eiro.

Kā jau katram automobilim, arī «Bugatti» reizi gadā veicama gluži parasta tehniskā apkope. Lielākoties tā ietver eļļas un filtra maiņu. «Bugatti» izpratnē tie ir 18 500 eiro par šādu apkopi. Pats par sevi saprotams, ka tajā nav iekļauti remontdarbi un rezerves daļas, ja tādas savajagas. Piemēram, jaunas logu slotiņas vai salona gaisa atsvaidzinātājs.

Ja ņemam rokās kalkulatoru, tad pirmos piecus gadus «Bugatti Veyron Super Sport» izmaksās 550 000 eiro, bet pēc tam vien nieka 80 000 gadā. Taču ne jau tikai «Bugatti Veyron» prasa zināmus līdzekļus tā uzturēšanai. Arī citi ne mazāk interesanti braucamrīki pieprasa savu daļu.

*

«McLaren F1»

Atceramies šo auto zīmolu atraktīvā mistera Bīna atveidotāja īpašumā un divus ceļu satiksmes negadījumus. Tehnisko apkopi, kas jāveic vienu reizi gadā, var veikt tikai un vienīgi rūpnīcā, kas atrodas Lielbritānijā. Šo darbu dara divi meistari, un tehniskā apkope parasti aizņem pāris nedēļas. Tehniskā apkope izmaksā apmēram 28 000 eiro, ja neskaita riepu komplektu par vidēji 10 000 eiro un auto nogādāšanu Lielbritānijā un atpakaļ.

*

«Lamborghini Murcielago»

Šim auto tehniskā apkope veicama ik pēc 10 000 nobrauktajiem kilometriem. Pati apkope, kas sevī ietver eļļas maiņu, nav dārga - vidēji 6000 eiro. Dārgāk sanāk tad, ja jūsu ciematā nav oficiāla «Lamborghini» dīlera. Tad jāpiepluso sava mīluļa nogādāšana pie tuvākā dīlera. Kādam šeiham no Kataras transporta izdevumi sasnieguši 60 000 eiro. No Latvijas droši vien tas izmaksātu nedaudz lētāk.

*

Džeimsa Bonda auto «Aston Martin DB9»

Laikam jau Lielbritānijas speciālajiem aģentiem arī nav īpaši lielas algas, jo superaģenta 007 iecienītā «Aston Martin» apkope ir tīrā bērnu spēle, salīdzinot ar to pašu «Bugatti Veyron»! Izklausās pat nedaudz smieklīgi, ka eļļas maiņa šim modelim izmaksā vien 700 eiro! Apmēram tikpat izmaksā zobsiksnas maiņa, bet sajūga maiņas cena ir nieka 4500 eiro. Teju vai gribas teikt - iesaiņojiet man divus, ja jau reiz tik lēti!

*

«Ferrari Enzo»

Šķietami piezemētāks braucamrīks, ko daudz biežāk ieraudzīsi Eiropā. Un tomēr arī te bez prāviem ietaupījumiem neiztikt pat tad, ja auto mantojumā atstājis vectēvs no Ludzas rajona. Sāksim ar to, ka oficiālajam dīlerim jāiegādājas speciāls instrumentu komplekts, ar kuru veikt tehnisko apkopi tikai vienam vienīgam auto. Nākamajam jau jāpērk jauns komplekts, un tas maksā apmēram 8000 eiro. Jāsaka, ka arī eļļa, filtri un visi tehniskie šķidrumi vienai maiņai izmaksā ap 5000 eiro. Cik par šādu pakalpojumu jāmaksā «Ferrari Enzo» īpašniekam, varam vien minēt. Jā, vēl kas! Veicot kārtējo ikgadējo tehnisko apkopi, «Ferrari» meistari veic pilnu diagnostiku pilnīgi visiem automobiļa mezgliem. Tas parasti aizņem nepilnu nedēļu.



Svarīgākais