Beidzot skolu, daudziem jauniem cilvēkiem aktualizējas tālākas izglītošanās un profesijas izvēles jautājums. Mūsu iespējas un riski redzami individuālajā kartē, tāpat kā piemērotākais darba modelis, sekmīgākās profesijas un biznesa iespējas.
Katram savs
Savā tuvākajā apkaimē mēs droši vien varam atrast piemērus, kā vecāki bērnu mēģina virzīt uz panākumiem savā izpratnē. Tēvs stiepj dēlu uz sporta nodarbībām, gara acīm redzot viņā hokeja, futbola, tenisa, boksa vai kāda cita sporta veida spīdekli. Bet puikam tas nav šūpulī ielikts, tā nav joma, kurā viņš var maksimāli izpausties. Varbūt viņam lemts nākotnē kļūt par ģeniālu mūziķi, gleznotāju vai dzejnieku. Vai arī - māte iedomājusies meitu kā mākslinieci, kaut par varītēm ved viņu uz klavierstundām vai dejošanas nodarbībām, bet meitai dota eksakta, analītiska domāšana un varbūt viņa varētu gūt panākumus kādā zinātnes nozarē.
Protams, mēs visi zinām seno teicienu: «Desmit procenti talanta un deviņdesmit procenti darba...» Tikai jautājums - vai tie panākumi būs spilgti, un galvenais - kā jutīsies pats cilvēks, kura intereses, vēlmes un dabas dotās iespējas tiek ignorētas, un vecāki runā no spēka pozīcijām. Sauklis: «Es tevi mīlu un zinu, kā tev būs labāk!» nez vai būs pareizs.
Ko var līdzēt astroloģija?
Cilvēka potenciāls ir redzams viņa individuālajā astroloģiskajā kartē, un viens no variantiem - izgatavot individuālā horoskopa karti, bērniņam vēl pavisam mazam esot. Astrologu vidē par to ir atšķirīgi viedokļi. Vieni saka, ka ne agrāk par gada vecumu, citi min trīs, vēl citi - septiņus gadus. Es pieturos pie principa - ja cilvēks vēlas un vēršas pie manis pēc informācijas, tā ir jāsniedz. Kaut vai mazulis pasaulē nācis tikai vakar. Jo patiesībā jau viņš ir te ieradies un sācis savu dzīves ceļu. Bērna potenciālu būtu vēlams zināt, lai nenodarītu viņam pāri, mēģinot to taisīt pēc sava «ģīmja un līdzības» vai tā, kā paši savā prātā esam iedomājušies par labu esam.
Studijas un profesijas
Tāpat arī cilvēka individuālajā kartē razdams, kāda tipa mācības nākotnes profesijai ir sekmīgākas - profesionālā izglītība vai augstskola, mācības ārzemēs. Ne visiem pietiks pacietības ilgstošām studijām, un ne visi jutīsies laimīgi, apgūstot profesionālo izglītību. Lai to noskaidrotu, ir jāskatās katra individuālā karte kopumā, bet dažus secinājumus var izdarīt arī pēc tā dēvētās Saules zīmes.
AUNS
Vajag visu apgūt ātri - vienu vielu, tad nākamo. No ilgstošām, monotonām mācībām var piekust. Dažreiz pietrūkst pacietības iesākto novest līdz galam.
VĒRSIS
Neatlaidīgs un pacietīgs - ja redzēs jēgu, var cītīgi un rūpīgi mācīties vai gatavoties eksāmeniem. Reizumis var uznākt slinkuma periodi, bet ne uz ilgu laiku.
DVĪŅI
Zinātkāri un ar rosīgu prātu. Dažkārt ir grūti izlemt, pa kuru profesionālo ceļu doties, jo interesējas par dažādām tēmām. Vajag, lai mācību procesā ir interesanti.
VĒZIS
Inteliģents un gudrs, spēj mācīties sistemātiski un uzcītīgi, taču nedrīkst neko uzspiest, tajā skaitā profesionālo izvēli. Pretējā gadījumā var noslēgties un iespītēties.
LAUVA
Svarīgi izcelties - mācībās, sabiedriskajā dzīvē, sportā vai kādā skatuviskā hobijā. Ja tiks novērtēts un uzslavēts, sasniegs vēl vairāk, ja ne - apvainosies un nepiedalīsies.
JAUNAVA
Būtiski mācībām saredzēt lietderību un praktisko izmantojumu. Spēj detalizēti analizēt. Kad profesija iegūta, gribēs papildināt zināšanas kursos un semināros.
SVARI
Bieži vien ir dažādi dotumi un intereses, tāpēc grūti izvēlēties, pa kuru ceļu doties. Ja mērķis nosprausts - virzīsies uz to diezgan neatlaidīgi.
SKORPIONS
Izturīgs un neatlaidīgs. Nenovirzīsies no ceļa un mērķa, lai arī kas notiktu. Vairumā gadījumu piemīt analītisks prāts un spējas izpētīt visu līdz pašai saknei.
STRĒLNIEKS
Plaša redzesloka cilvēks, kam svarīgi iegūt zināšanas un dzīves gaitā ik pa laikam tās arī papildināt. Iespējams, ka vēlēsies kādu periodu mācīties ārzemēs.
MEŽĀZIS
Nopietna un praktiska pieeja, kā dēļ nereti izvēlas profesijas, kas dod taustāmu labumu. Labprāt mācās, ja redz savām zināšanās reālu izmantojumu.
ŪDENSVĪRS
Intereses var būt daudzveidīgas, un svarīgi, lai ir domubiedri. Labi iesaistīties mācību iestādes sabiedriskajā darbā, organizēt pasākumus, saliedēt kolektīvu.
ZIVIS
Mācību procesā jāsargās no pārslodzes un stresa, tāpēc nedrīkst iekrāt parādus. Intelekts augstā līmenī un dziļa izpratne par to mācību vielu, kas interesē.