PRAKTISKĀ ASTROLOĢIJA. Ziemassvētkos – ar sirsnību un bez... pārēšanās
 
©F64

Ģimeniskie svētki apvīti ar sirsnību, mīļumu, iepriecinošām dāvaniņām, un... pie bagātīga svētku galda... Šogad – atbilstoši astroloģiskajam fonam – mīļuma un sirsnības netrūks, bet par to svētku galdu un «pieēšanos», uz ko aicina daudzas pirmssvētku reklāmas, gan vajadzētu kritiski padomāt.

Mīļi ģimeniskas sajūtas

Katram no mums ir sava astroloģiskā karte, un visiem vienādas sajūtas vai notikumi nebūs nekad, tomēr kopējās dienas noskaņas eksistē. Esat taču pamanījuši, ka dažkārt vairāki cilvēki vienlaikus apgalvo: «Nu, šitā gan bija viena traka diena!» Astroloģijā viens no faktoriem, kas ietekmē dienas fonu, ir Mēness - tā fāzes un novietojums zodiaka zīmēs.

Ziemassvētku vakarā un pirmajos Ziemassvētkos Mēness atradīsies maigajā, līdzjūtīgajā, romantiskajā un mākslinieciskajā Zivju zīmē. Šiem ģimeniskajiem svētkiem tas ir labs fons, lai pie svētku eglītes valdītu mīļa sirsnība un aizkustinošas emocijas.

Tiesa, kad Mēness Zivīs, emocijas var kļūt pārlieku sakāpinātas. Tāpat arī jābūt uzmanīgiem ar bohēmu, t.i., nav vēlams daudz lietot alkoholu. Mēness Zivīs var veicināt saindēšanos. Jā, un, protams, arī gardumus - ar mēru.

Ēd tik, cik saiet plaukstās

Žurnāla Praktiskā Astroloģija decembra numurā, kas patlaban ir nopērkams preses tirdzniecības vietās, ājurvēdas un ģimenes ārste Ilona Ābele Šrenka sniedz noderīgus padomus saprātīgiem un samērīgiem svētku mielastiem.

Gada nogales svētkos, protams, neizpaliek arī bagātīgi klāti galdi. Diemžēl tie nes līdzi arī pārēšanās sajūtu un pat liekus uzkrātus kilogramus. Lai mielojoties nenodarītu sev pāri, ājurvēdā iesaka vienu galveno likumu: ēdienreizē nepatērēt vairāk par to daudzumu, ko var izvietot uz kopā saliktām plaukstām. Turklāt būtu labi, ja mēs, sēžoties pie galda, baudītu tos produktus, kas nāk par labu katra ķermeņa konstitūcijai (jeb došai, proti, vatai, kaphai vai pitai).

Iztiksim bez mišunga

Svētku mielastu labāk veidot zviedru stilā - katrs pieiet un paņem, ko un kad vēlas, neliekot akcentu uz ēšanu, bet uz aktivitātēm - dziedāšanu, dejošanu, spēlēm, Praktiskajā Astroloģijā iesaka Ilona ĀbeleŠrenka. Ja tomēr sēžamies pie bagātīgi klāta galda, skatāmies, ko un cik daudz apēdam. Viņa norāda, ka ājurvēdā tiek ieteikts ēdienu baudīt pēc iespējas vienkāršāk, nejaucot un nekombinējot. Jāsāk ar desertu vai augļiem, jo tie ātri tiek sagremoti, dodot kuņģī vietu pārējiem ēdieniem: graudaugiem un dārzeņiem, bet noslēgumā - gaļai vai zivīm. «Nevajadzētu veidot mišungu - ieēst kāpostus, karbonādi un kartupeļus, klāt uzkožot sēnes, marinētu gurķi un pa virsu - ceptu ābolu. Tas viss rada kuņģim pārmērīgu slodzi,» brīdina ārste.

Veselības atgūšanai

Ja tomēr iznācis pārēsties, pēc tam vajadzētu ievērot atslodzi, padzert vairāk šķidruma, nevis nākamajā rītā turpināt mieloties. Jo tas ir nopietni - mēs pārēdamies vienreiz, otrreiz, un organisms uz to reaģē savā veidā - piemetas iesnas, klepus un citas ligas.

Viens no labiem veselības atgūšanas līdzekļiem ir iedzert svaiga vai samalta ingvera tēju (var to darīt arī paša mielasta laikā). Vēl viens variants - jau laikus sagatavot sev iecienītu garšvielu kombināciju, ko paņemt līdzi uz mielastu un piebērt ēdienam. Bezizejas situācijā var paņemt tējkaroti melno piparu un apēst, virsū uzdzerot ūdeni. Tas nekādā gadījumā nededzinās un nekodīs, bet gremošanu sakustinās. Līdzēs arī kurkuma, pelašķu tēja, kas ir pirmie palīgi un zāles pārforsēšanas gadījumā.

P. S. Un vēl - ņemot vērā, ka šodienas straujais ritms bieži vien cilvēkiem liek strādāt arī svētku dienās, vietā būtu vēl viens ieteikums. Proti, nekārtojiet lietišķas darīšanas. Iespējamas neprecizitātes, kļūdas dokumentos, pārpratumi u.c. ķibeles. Svētku laikā nelabvēlīgā kombinācijā ir planētas Merkurs un Neptūns, kas var radīt iepriekš minētās problēmas.



 
 
#{#}