Augļus un ogas uzturā lieto mazāk

© skanpix

Puse Latvijas iedzīvotāju svaigu augļu un ogu iegādei tērē vidēji divus latus nedēļā uz vienu ģimenes locekli, liecina Latvijas Augļkopju asociācijas pētījums par Latvijas iedzīvotāju augļu un ogu lietošanas paradumiem, kas veikts pērnā gada beigās.

Aptaujas rezultāti liecina, ka 50% respondentu tērē līdz diviem latiem nedēļā uz vienu ģimenes locekli svaigu augļu un ogu iegādei, viena piektā daļa iedzīvotāju (21%) - līdz pieciem latiem, bet 5% Latvijas iedzīvotāju par augļiem un ogām izdod līdz desmit latiem nedēļā vienam ģimenes loceklim.

Savukārt 10% iedzīvotāju norādīja, ka pēdējā gada laikā augļus un ogas lieto vairāk, 15% patēriņu nedaudz samazinājuši, bet vairāk nekā puse Latvijas iedzīvotāju (58%) svaigu augļu un ogu ēšanas paradumus gada laikā nav mainījuši.

Aptaujas dalībnieki norādījuši, ka paradumu maiņu ietekmē finansiālie apstākļi (50%) un augļu un ogu pieejamība (44,5%), kā arī augļu un ogu cenu izmaiņas (33%).

Latvijas Augļkopju asociācijas valdes priekšsēdētāja Māra Rudzāte sacījusi, ka patēriņa kritums šajā gadā ir skaidrojams arī ar salīdzinoši zemajiem ražas rādītājiem.

“Šie pētījuma rezultāti liecina, ka asociācijai stāv priekšā nozīmīgs profesionāļu un Latvijas iedzīvotāju informēšanas darbs par svaigu augļu un ogu audzēšanu, saglabāšanu un lietošanu ikdienas uzturā visu gadu,” atzina Rudzāte.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais