2010.gadā banku nozares korporatīvā reputācija uzlabojusies par 8 punktiem, sasniedzot 36 punktus, atklāj tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia.
TNS Latvia korporatīvās reputācijas pētījumu eksperte Inta Priedola atzina, ka tas ir ļoti straujš kāpums un banku nozare atgriežas savā vietā. Latvijas rādītāji jau ir pietuvojušies Eiropas finanšu nozares vidējiem reputācijas rādītājiem un tas ir liels solis. „Jāņem vērā, ka citur Eiropā banku nozarē ir lielāka pieredze,” piebilda I.Priedola.
Pētījuma bāzē bija tādas mērķauditorijas kā iedzīvotāji, biznesa vide, mediji un viedokļu līderi. Iedzīvotāji salīdzinājumā ar 2009.gadu banku reputāciju vērtēja par 8 punktiem vairāk. Visstraujākais kāpums vērojams mediju auditorijā.
Eksperte norādīja, ka 2010. gada reputācijas kāpumu ietekmējuši šādi faktori: uzlabojusies attieksme pret klientiem. Bankas sāk veidot veiksmīgāku komunikāciju ar saviem klientiem. Ja klientam radušās grūtības, tad banka palīdz tās kopīgi risināt. Starp iedzīvotājiem mazinājies arī emocionālais noskaņojums, ka bankas ir vainīgas pie valsts ekonomiskā stāvokļa. I. Priedola uzsvēra, ka nopietns reputācijas augumu veicinošs faktors bija Parex bankas situācijas risināšana. „Iepriekš bankas vairāk domāja par sevi, tagad tās domā par saviem klientiem,” apgalvoja I.Priedola. 2010.gadā bankas iesaistījās dažādās labdarības akcijās, atbalsta un stipendiju programmās, kas veicināja klientu uzticību.
Pētījuma rezultāti liecina, ka 2008.un 2009. gadā reputācijas kāpumu kavēja šādi faktori: attieksme pret klientiem, kuru nevarēja dēvēt kā pretimnākošu. „Kreditēšanas buma” rezultātā bankas nespēja tikt galā ar maksātnespējīgajiem klientiem. Ekonomiskā krīze un Parex bankas sabrukums radīja emocionāli saspringtu noskaņojumu.
I. Priedola norādīja, ka šie negatīvie aspekti tik ātri neizzudīs no cilvēku prātiem, taču, ja bankas turpinās strādāt pie dialoga ar sabiedrību, 2011.gadā banku nozares korporatīvā reputācija varētu uzlaboties vēl lielākā līmenī.
Banku reputācija ietver vērtējumu par bankas sniegumu. Reputācijas galvenās dimensijas ir zīmola vadība, sabiedriskās attiecības, klientu attiecību vadība un cilvēkresursu vadība. Reputāciju ietekmē bankas emocionālā pievilcība sadarbībā ar klientu, kā arī kompetence.