Piektdiena, 3.maijs

redeem Gints, Uvis

arrow_right_alt Latvijā

Pabeigts darbs pie pedagogu atalgojuma reformas tiesiskā regulējuma

© F64

Ministru kabinets šodien noslēdzis darbu pie pedagogu atalgojuma reformas tiesiskā regulējuma, tādējādi nodrošinot iespēju pārmaiņu sākšanai izglītības sistēmā.

"Šodien ir pabeigts darbs pie tiesiskā regulējuma, lai uzsāktu pārmaiņas izglītības sistēmā, kuru mērķis ir kvalitātes celšana, mūsdienu prasībām atbilstošas izglītības vides veidošana un pedagogu darba samaksas paaugstināšana, radot ilgtermiņa attīstības perspektīvas," uzsver izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis (V).

Šodien Ministru kabinets apstiprinājis pedagogu jaunā atalgojuma modeļa saistošo noteikumu paketi, kas saistīti ar pedagogu darba samaksas aprēķināšanas kārtību profesionālās ievirzes, profesionālās, speciālās un privātās izglītības iestādēs. Kopumā pieņemti septiņi Ministru kabineta noteikumu grozījumi.

Ar šo noteikumu apstiprināšanu ir noslēdzies darbs pie jaunā pedagogu darba samaksas modeļa saistīto noteikumu pilnveides.

"Esmu gandarīts, ka pedagogi ir pirmā profesijas grupa, kurai tieši atalgojumam līdz ar pedagogu darba samaksas jaunā modeļa ieviešanu būs viens no lielākajiem finansējuma pieaugumiem pēdējo desmit gadu laikā," pauda Šadurskis.

Paredzēts, ka jau 2017.gadā pedagogu darba samaksai papildus tiks novirzīti 47 miljoni eiro, kas, reformu ieviešot pilnībā, sasniegs 56 miljonus eiro, apliecina ministrs.

"Uzskatu, ka nevienu reformu nevar veikt, ja tajā nav motivējošu elementu, finansējuma. Šis uzdevums ir paveikts, un, sekojot papildu finansējumam, gan valsts pārvaldei, gan pašvaldībām, gan nevalstiskajam sektoram kopā ir jāvelta visas pūles, lai izglītības sistēmā būtu pārmaiņas, kas nesīs izaugsmi nākotnē. Pārmaiņas sniegs ne tikai kvalitatīvu rezultātu, bet radīs arī finanšu līdzekļu ietaupījumu, ko būs iespējams novirzīt nākamajiem soļiem, lai arī turpmāk celtu pedagogu algas," norādīja politiķis.

Valdībā apstiprinātais tiesiskais regulējums nosaka efektīvāku valsts budžeta līdzekļu sadali pedagogu darba samaksai, sakārto un padara pārskatāmākas finanšu plūsmas, kā arī rada vienlīdzīgākus principus dažādās izglītības pakāpēs un jomās.