Sestdiena, 27.aprīlis

redeem Klementīne, Raimonda, Raina, Tāle

arrow_right_alt Ekonomika \ Latvijā

Internetā pērk skapjus un smaržas

© Valsts policija

Internetveikali Latvijā savus ārvalstu konkurentus izkonkurē ar elektronikas un sadzīves tehnikas piedāvājumu, bet apģērbu, smaržu un kosmētikas iegādei Latvijas patērētāji bieži dod priekšroku ārvalstu tiešsaistes veikaliem.

Latvijā ir vairāk nekā 400 internetveikalu, kuri tirgo sadzīves tehniku, mēbeles, pārtiku dzīvniekiem, būvmateriālus, pārtiku un daudzas citas preces, liecina Firmas.lv datubāze. Savukārt DPD Latvija veiktais pētījums liecina, ka Latvijas pircēju vidū pieprasītākās preces vietējos interneta veikalos ir elektroniskās preces, bet ārzemju interneta veikalos – apģērbs, smaržas un kosmētika. Latvijas internetveikaliem pircēji dod priekšroku tādā gadījumā, ja ir svarīga preces garantija, savukārt ārvalstu veikalos Latvijas iedzīvotāji preces meklē, jo uzskata, ka tajos ir lielāka izvēle un zemākas cenas. Taču neatkarīgi no tā, vai prece iegādāta vietējā tiešsaistes veikalā vai ārvalstu internetveikalā, potenciālie pircēji uzsvēra preču piegādes cenas un ātruma svarīgumu. Pētījumā secināts, ka Latvijas iedzīvotāji labprāt izmanto piegādes veidus, kuri ļauj viņiem ērtāk plānot saņemšanu un būt neatkarīgiem no kurjera darba laika. Respondentu skatījumā par svarīgiem papildu pakalpojumiem tika norādīta iespēja ērti un bez maksas atdot atpakaļ preci internetveikalam, kā arī samaksāt par preci kurjeram piegādes brīdī. Šādu iespēju šobrīd nodrošina, piemēram, sūtījumu saņemšanas iespēja Paku bodes punktos. «Pašlaik DPD Latvija piedāvā 129 Paku bodes saņemšanas punktus, kas ir izvietoti dažādās tirdzniecības un pakalpojumu sniegšanas vietās, piemēram, Virši-A degvielas uzpildes stacijās, solāriju studijās, kancelejas, mājsaimniecības preču veikalos un citur,» norāda DPD Latvija mārketinga un pārdošanas vadītāja Ērika Dārziņa. DPD Latvija piedāvā jaunu pakalpojumu privātpersonām – nosūtīt paku no Paku bodes punktiem Eiropā (tajā skaitā arī Latvijā) ar kurjeru līdz durvīm.

Paku piegādi no internetveikaliem Latvijā nodrošina arī Igaunijas pasta Eesti Post meitasuzņēmums SIA Post24, kas kopš šīs nedēļas sākuma darbojas ar jaunu nosaukumu Omniva.

Jaunā zīmola ieviešana ir saistīta ar uzņēmuma darbības izvēršanu starptautiskā mērogā un vietējā tirgus paplašināšanu no Igaunijas uz Latviju un Lietuvu. Šo izmaiņu mērķis ir palielināt uzņēmuma konkurētspēju, skaidri paust starptautiska loģistikas uzņēmuma būtību un samazināt līdz šim izmantoto preču zīmju daudzveidību un ar to saistītās izmaksas. Kā apgalvo Igaunijas pasta valdes priekšsēdētājs Āvo Kermass, šis nav pēkšņs pavērsiens. «Eesti Post pēdējo gadu laikā ir būtiski mainījis savas līdzšinējās darbības apmērus. Kādreizējais Igaunijas pasta piegādātājs ir attīstījies par uzņēmumu, kas apvieno dažādus sakaru kanālus. Pavisam nesen uzņēmums sāka piedāvāt arī Latvijas klientiem iespēju kombinēt loģistikas pakalpojumus, piemēram, nosūtīto paciņu no pakomāta var saņemt ar kurjeru, kā arī unikālu pakalpojumu Baltijā – piegādi uz pakomātiem tajā pašā dienā,» skaidroja Ā. Kermass. Latvijas uzņēmuma izvirzītie mērķi arī liecina par plānotu strauju attīstību, jo šogad ir paredzēts palielināt kopējo apgrozījumu piecas reizes, ieviešot jaunus pakalpojumus un palielinot esošo pakalpojumu apgrozījumu. Plānots sasniegt 3,5 reizes liekāku sūtījumu apjomu ar pakomātiem, līdzīgs mērķis izvirzīts arī kurjeru pakalpojumiem.

Pieprasītākās preču grupas Latvijas internetveikalos, %

Elektronikas preces 24

Sadzīves tehnika 17

Apģērbs, smaržas, kosmētika 14

Mājsaimniecības preces 10

Preces tūrismam, izklaidei 10

Rotaļlietas un preces bērniem 10

Auto preces 6

Mēbeles 5

Cits 3

Neiepērkas 1

Pieprasītākās preču grupas ārvalstu internetveikalos

Apģērbs, smaržas, kosmētika 25

Elektronikas preces 12

Preces tūrismam, izklaidei 10

Rotaļlietas un preces bērniem 9

Mājsaimniecības preces 7

Auto preces 7

Sadzīves tehnika 4

Cits 6

Neiepērkas 20

Avots: DPD

Pircēju ieteikumi internetveikaliem

* Laikus atjaunot un norādīt maksimāli pareizu informāciju, vai prece ir noliktavā.

* Ievietot detalizētākus preču aprakstus; preču attēlus, kas atbilst realitātei.

* Elastīgāku piegādes laiku, arī darbdienu vakaros un sestdienās.

* Preces piegādāt, nesabojājot oriģinālo iepakojumu.

* Saprotamus preces atpakaļ atdošanas noteikumus.

Avots: DPD