Piektdiena, 17.maijs

redeem Dailis, Herberts, Umberts

arrow_right_alt Vakara Ziņas \ Skandāli

Klubs "MadHouse" piestāda rēķinus ar pusgada nobīdi

© Vakara Ziņas

Nepatīkams pārsteigums janvāra beigās piemeklējis kluba "MadHouse" klientus – vairākiem tā apmeklētājiem no bankas kontiem noskaitīta nauda par dzērieniem, kas klubā patērēti pērn maijā un jūnijā.

Kurš piečakarējis?

Naktsklubs "MadHouse" ir viena no iecienītākajām burziņu vietām Vecrīgā – tā telpas bieži apmeklē gan hokejisti, gan basketbolisti, gan ierastie ballīšu apmeklētāji. "VZ" šonedēļ saņēma informāciju no trim savstarpēji nesaistītiem avotiem, kas apgalvoja – norēķinu kārtība šajā klubā klibo ar abām kājām.

Šie klienti vasarā par "Mad-House" telpās patērēto norēķinājušies ar kredītkartēm, bet par to, ka viņi klubam būtu parādā, visu šo laiku nav liecinājušas ne rezervētas summas kontā, ne iepriekšējs brīdinājums. Savukārt janvārī no kontiem vienkārši atskaitīti 15–40 latu. Kluba administrācija notikušajā vaino sabojājušos karšu termināli, taču klienti ir sašutuši. "Mana banka nekad nav mani čakarējusi, arī ar citiem bāriem nav bijis nekādu problēmu – loģiski, ka man liekas, ka pie vainas ir "MadHouse"," saka viens no cietušajiem ballētājiem. "Es tos dzērienus pirku vasarā, brīdī, kad zināju, ka varēšu par tiem samaksāt, bet tagad man pēkšņi atskaita gandrīz 40 latu!"

Likums nav pārkāpts

Kā klubs piekļuvis klientu kontiem ar pusgada nobīdi, tā arī netop skaidrs. "[Norēķinoties ar karti] ir ntie posmi, un vienā no tiem ir notikusi kļūda – acīmredzot gada beigās, veicot kādas kontu salīdzināšanas, varētu būt atklājies, ka no kādiem klientiem nav noņemta nauda," skaidro karšu apstrādes centra "First Data" izpilddirektore Baltijā Zanda Brīvule. "No likumdošanas viedokļa šāda rīcība nepārkāpj ne patērētāju tiesības, ne "Visa MasterCard" noteikumus. Šādā veidā darījums drīkst notikt un nauda vēlāk noņemta. Vienīgais zaudētājs būtu saņēmēja puse (banka vai tirgotājs) gadījumā, ja klientam konta vai kartes attiecīgajā bankā vairs nebūtu." Naudas ceļu no lietotāja bankas kartes līdz uzņēmuma maciņam Brīvule gan atturējās izskaidrot, jo tādējādi tiktu pārkāpta uzņēmuma konfidencialitāte.

Taču klienti ir neizpratnē, kāpēc par dažiem bārā pirktajiem dzērieniem nauda ir atskaitīta gandrīz tajā pašā dienā, bet par citiem rēķins pienācis tikai janvārī. Spriežot pēc internetbankas izrakstiem, termināļa bojājumi vasarā atgadījušies vairākkārt: 15. un 18. maijā, arī 17. un 26. jūnijā un citās dienās. "Paredzēts, ka šādas rezervācijas automātiski atceļas pēc divām trim nedēļām – taisnība. Tik vēlu tam nav jānotiek," par rēķinu kavēšanos ir neizpratnē Brīvule.

Naudu nezogot

"MadHouse" līdzīpašnieks Bruno Ivzāns par radušos situāciju bija labi informēts: "Tā ir vairākiem klientiem, arī man pašam. Tā ir bankas vaina. Viens mans draugs sākumā domāja, ka mēs te kaut ko velkam nost, un piezvanīja uz banku, lai pajautātu, kas notiek. Banka atbildēja, ka nauda bijusi rezervēta jau no jūnija, jūlija, bet neko sīkāk nepaskaidroja."

Arī kluba grāmatvedis Māris Neimanis saka, ka pie vainas ir norēķinu sistēma: "Tā bija termināļa un bankas tehniskā kļūme. Naudiņa it kā noņēmās, bet neaizgāja līdz kontam un palika "karājoties gaisā" bankā." Sīkākos skaidrojumos grāmatvedis ar "VZ" gan neielaidās. "Visi sūta pieprasījumus, lai sūtām čekus. Mēs arī meklēsim un sūtīsim – domājat, mēs zogam naudu cilvēkiem no konta?!" īsi piebilda Neimanis.

Ballējieties uzmanīgi!

Interesanti, ka cietušo vidū ir dažādu banku klienti, taču īpatnējo situāciju tā arī neviens nevarēja izskaidrot – visticamāk, pie vainas esot tehniski traucējumi. Ja klientiem radušās pretenzijas, banka varot veikt situācijas pārbaudi, jo informācija par karšu darījumiem tiek saglabāta sistēmās. Tikmēr naktsdzīves mīļotājiem atliek vien maksāt skaidrā naudā vai arī cerēt, ka "MadHouse" karšu termināļi ballītes karstumā nebūs nolēmuši atkal "uzkārties".