Sestdiena, 4.maijs

redeem Vijolīte, Viola, Vizbulīte

arrow_right_alt Vakara Ziņas

VAKARA ZIŅAS. Oskaram Petrauskim sena sapņa piepildījums Parīzē

© Privāts arhīvs

Marta beigās saksofonists Oskars Petrauskis devās uz Parīzi prozaiska iemesla dēļ – salabot negadījumā cietušo soprāna saksofonu. «Tagad droši varu teikt, ka Parīze ir pilsēta kā sapnis, kas piepildās. Turklāt ar šo pilsētu mani saista senas attiecības, jo savulaik, sākot savas mūzikas studijas, tikai sapņos biju redzējis sevi studējam Parīzē un atrodoties starp labākajiem Parīzes saksofonistiem.»

Oskars stāsta, ka vēlāk, jau studējot Parīzē, viņš ar baltu skaudību esot noskatījies uz franču saksofonistiem, kuriem jau tolaik bija pieejama «Selmer» kompānija ar visu servisu tepat pie mājām, kura «spēja nodrošināt izcilus instrumentus un to tehnisko gatavību ikdienā, kas bieži ir liela problēma cituviet. Tāpēc esmu laimīgs, ka pašlaik esmu nokļuvis fantastiskā mūziķu vidē, pateicoties sadarbībai ar franču leģendārās mūzikas instrumentu kompāniju «Selmer Paris», kura īpaši rūpējas par maniem instrumentiem ikdienā».

«Parīze ir pilsēta, kurā piepildās sapņi: vedu uz turieni labot savu cietušo soprāna saksofonu, taču tiku arī pie sapņu instrumenta - alta saksofona,» par šopavasar piedzīvoto saka izcilais saksofonists Oskars Petrauskis. / Privāts arhīvs

Par savu neseno braucienu uz Parīzi mūziķis saka: «Tas tika ieplānots pēkšņi. Vienā jaukā dienā nometu zemē savu soprāna saksofonu. Ķibele ar instrumentu bija liela, turklāt mūziķim koncertsezonas vidū palikt bez instrumenta diez kas nav… Tas bija no sērijas «viss slikti!»» Taču viņam izdevies atrast dažas brīvas dienas marta beigās, iegādāties biļeti un aizlidot uz Parīzi. «Parīzē nekad nav mierīgi, un arī tobrīd, kad plānoju lidojumu, Parīzē visi un visur streikoja. Paldies dievam, ka mans reiss netika atcelts.»

Agri no rīta ierodoties Parīzē, mūziķis devies uz «Selmer Paris showroom», kur bija paredzēts viņa instrumenta remonts. «Kņada un steiga bija jūtama arī tur, taču instrumentu meistars Martēns bija uz vietas un gatavs apskatīt manu instrumentu. Ieraugot reālo skatu, meistars gan paziņoja, ka tādam remontam viņš nav gatavs, jo neesot nepieciešamo detaļu. Tobrīd satraukums manī dubultojās, un laikam to varēja arī redzēt man sejā. Meistars saprata, ka nevaru atgriezties Latvijā, kamēr mans instruments nav salabots, tāpēc ieteica, lai izbaudu jaunāko «Selmer» instrumentu modeļus, un sarūpēja piecus jaunus «Supreme» saksofonu modeļus testam. Jāteic, ka kādam var šķist nedaudz dīvaina iespēja atrasties Parīzes centrā, taču nedoties pa tūristu iecienītām taciņām, bet gan tā vietā testēt instrumentus. Iespējams, izņemot saksofonistus.»

Oskars Parīzē pavadīja divas dienas, kurās atradis gan savu sapņu instrumentu - «Selmer Supreme» alta saksofonu, gan atguvis salaboto soprāna saksofonu, kurš nu ir gatavs jauniem izaicinājumiem mūzikā. «Nekas nenotiek tāpat vien. Acīmredzot instrumenta kritiens bija kāda plānā, un nu esmu ticis pie īpaša instrumenta, kurš kādreiz man vien rādījās sapņos,» Oskars ar smaidu rezumē.