Piektdiena, 26.aprīlis

redeem Alīna, Rūsiņš, Sandris

arrow_right_alt Skandalozi

BRĪDINA: Rīgā uzstādīta veselībai bīstama reklāma

© Ekrānuzņēmums no video/ Bez Tabu

Kāda jauniete vārdā Līva ir sašutusi par reklāmu, kas izdala spēcīgu aromātu un ir izvietota sabiedriskā transporta pieturā pie Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas. Līva teic, ka šī smarža viņai izraisīja nopietnas veselības problēmas, vēsta raidījums "Bez Tabu".

Līva apgalvo, ka sabiedriskā transporta pieturvietā gaidījusi aptuveni 10 minūtes un visu laiku jutusi spēcīgo smaržu kās nāca no reklāmas, kurā tiek popularizēts kāds veļas mazgāšanas līdzeklis. "Iekāpjot sabiedriskajā transportā, es izjutu asas sāpes plaušās. Pēc tam es atbraucu atpakaļ uz skolu un bija sākusies astmas lēkme. Izdomāju aiziet pie skolas medmāsiņas. Kādu stundu vai mazliet vairāk es tur centos atelpoties. Īsti neizdevās, lietoju arī savas zāles un pēc tam skolas medmāsiņa izsauca ātro palīdzību," notikušo atceras Līva.

Jauniete tika nogādāta slimnīcā ar bronhiālās astmas saasinājumu. Produkta pārstāve gan bilst, ka alerģiju varot izraisīt daudz kas, piemēram, gan putekļi, gan ziedputekšņi. Veļas mīkstinātāja reklāma esot nestandarta, kādu izmanto visur pasaulē, un tai esot nepieciešamais saskaņojums. Uzņēmuma pārstāve Sintija Dragone stāsta: "Tur augšā ir aparātiņš un viņš uz siltumu izdala smaržu. Tur iekšā ir ieliets šķidrums, kas lēnām izgaro."

Līva apgalvo, ka lai arī astma viņai ir diagnosticēta jau sen, tomēr šādu astmas lēkmi jauniete ir piedzīvojusi pirmo reizi.

Veselības inspekcijas pārstāvis atzīst, ja cilvēks slimo ar astmu, mazgāšanas līdzekļos esošās smaržvielas varot provocēt astmas lēkmes. Parasti smaržvielas ir vairākas ķīmiskas vielas, kas tiek pievienotas produktam, lai radītu smaržu buķeti un varot izraisīt alerģiskas parādības. Šādas vielas tiek norādītas marķējumā un klasificētas kategorijā 1 vai 1a, 1b.

Rīgas domes pārstāvji atzīst, ka reklāmas izvietošanai pieturvietās ir dota zaļā gaisma, bet neesot informācijas, ka saskaņots arī aromāts. Šis gan esot pirmais gadījums, kad saņem ziņu, ka aromāta dēļ rīdzinieki pat nokļuvuši slimnīcā. To ņemšot vērā, pirms nākotnē izsniegt atļauju līdzīgām reklāmām.