Piektdiena, 26.aprīlis

redeem Alīna, Rūsiņš, Sandris

arrow_right_alt Kultūra

Atbrīvo no darba Rakstniecības un mūzikas muzeja direktori

© F64

Otrdienas pēcpusdienā Kultūras ministrijas (KM) mājaslapā parādījās informācija, ka, «izvērtējot vairākas darbinieku un arodbiedrību sūdzības un konsultējoties ar Muzeju padomi, KM pieņēmusi lēmumu atbrīvot no amata Rakstniecības un mūzikas muzeja (RMM) direktori Ilzi Knoku».

Kultūras ministre Dace Melbārde parakstījusi attiecīgu rīkojumu, par Ilzes Knokas pēdējo darba dienu nosakot 12. martu. KM izplatītajā informācijā teikts, ka sūdzības par Knokas darbu un vadības stilu izskanējušas jau iepriekš. «Kultūras ministrija un ministre Dace Melbārde kopš 2014. gada pavasara aktīvi centās noregulēt situāciju, rīkojot kopīgu muzeja direktores un darbinieku tikšanos, personāla vadības semināru, vairākkārt bez rezultātiem aicinot Ilzi Knoku sniegt skaidrojumus par aktuālo situāciju un priekšlikumus tās uzlabošanai, kas tā arī netika iesniegti. 2015. gada janvārī tika ierosināta dienesta pārbaude, kuras laikā Ilzes Knokas darbā konstatēti vairāki administratīvi un saimnieciski pārkāpumi,» – sacīts oficiālajā paziņojumā.

No neoficiāliem avotiem zināms, ka jau ilgāku laiku starp RMM krājuma profesionāļiem un Ilzi Knoku valdīja visnotaļ saspīlētas attiecības. Vairākkārt pat publiski izskanējušas bažas, ka Ilzes Knokas muzeja attīstības vīzija apdraudot RMM krājumus. Par to savulaik diskusiju rīkoja LTV raidījums 100 g kultūras, tomēr raidījuma laikā par to, cik šis apdraudējums nopietns, pārliecība neradās. Apmēram tajā pašā laikā tika likvidēts RMM galvenā krājuma glabātāja amats, kas muzejā, kura pamatu veido milzīgie fondi pat nespeciālistiem nešķita argumentēts lēmums. Arī šonedēļ Latvijas Avīzes mājaslapā atrodama informācija, ka no RMM izlikts reiz Voldemāram Kalpiņam piederējis «50. gadu daudzpielietojamības skapis, kura dizaina autore ir izcilā modernisma arhitekte Marta Staņa».

Objektivitātes labad jāpiebilst, ka Ilze Knoka pārņēma RMM vadību ļoti grūtā brīdī un izvadīja to cauri liesajiem pēckrīzes gadiem, neraugoties uz katastrofāli slikto muzeja finansējumu.