Piektdiena, 26.aprīlis

redeem Alīna, Rūsiņš, Sandris

arrow_right_alt Izklaide \ Mūzika

RECENZIJA: Sepultura - "Machine Messiah"

© Publicitātes foto

Brazīliešu “thrash metal” leģenda “Sepultura”, šķiet, bija pati pirmā rietumu metālmūzikas spices grupa, kas viesojās ar koncertu Latvijā – tas notika 1992. gada maijā Rīgas Sporta pilī, tolaik “Sepultura” bija topā ar fantastisko albumu “Arise”.

Kopš tiem laikiem daudz ūdens aiztecējis, un “Sepultura” vēl divas reizes koncertējusi pie mums - 2007. gadā “Sapņu fabrikā” un 2012. gadā “Melnajā piektdienā”. Grupas sastāvā vairs nav ne Maksa, ne Igora Kavaleras, un sākumsastāvu pārstāv tikai Paulu Jr., kurš “Sepultura” rindās rausta četras stīgas no 1985. gada. Ģitārists Andreass Kissers grupā ir no 1987. gada un arī pieskaitāms “Sepultura” veterāniem. Pie mikrofona kopš 1998. gada ir tumšādainais amerikānis Deriks Grīns, savukārt bungas ir Eloja Kasagrandes pārziņā (no 2011. gada). “Machine Messiah” ir grupas četrpadsmitais studijas albums. Iepriekšējais darbs “The Mediator Between Head And Hands Must Be The Heart” tika izdots 2013. gadā, līdz ar to šī ir lielākā pauze starp diviem studijas albumiem grupas vēsturē. Interesanti, ka albuma producents ir Jenss Bogrēns - tas pats vīrs, kurš producējis arī “Kreator” jaunāko albumu. Kā zināms, “Kreator” kopā ar “Sepultura” (vēl arī “Soilwork” un “Aborted”) šajā svētdienā, 12. februārī, spēlēs Tallinā, bet pirmdien - Viļņā. “Sepultura” jaunajā albumā ir desmit kompozīcijas plus divi gabali bonusā - viens no tiem ir “The Echoes & Misuzu Children’s Group” dziesmas “Ultraseven No Uta” kaverversija, kas stilistiski atgādina kaut ko no Tom Angelripper Ziemassvētku albuma. “Machine Messiah” galvenā tēma - pieaugošā pasaules robotizācija. “Mēs paliekam slinki, jo mūsu vietā daudz izdara roboti, taču tajā pat laikā tas liedz attīstīties, kļūt labākiem,” intervijā interneta izdevumam “Metal Assault” skaidrojis Kissers. “Nevēlamies kļūt par vergiem. Mēs gribam, lai tehnika palīdz uzlabot mūsu cilvēciskās īpašības, nevis otrādi.”

PAR. „Sepultura” visā savā krāšņumā! Episks iesākums ar drūmas noskaņas vēstošo tituldziesmu un uzmundrinošs turpinājums ar tādiem gabaliem kā „Phantom Self”, „Iceberg Dances” (žēl, ka instrumentālais) un „Resistant Parasites” (Paulu Jr. teicami skrubina basģitāru!). Kopumā - ir labs!

PRET. It kā viss būtu labi, taču pēc “Machine Messiah” noklausīšanās nez kāpēc uzreiz gribas sameklēt kaut ko no „Arise” vai „Chaos A.D.” laiku materiāla, bet ausīs skan „Roots Bloody Roots”. Laikam tāpēc, ka jaunajā albumā nekā tik atmiņā paliekoša nav.

Materiāls tapis sadarbībā ar mūzikas veikalu “Randoms”.