Latvijā: "Latvijas dzelzceļš" gatavs atjaunot vilcienu kustību Mažeiķu-Reņģes dzelzceļa posmā 3 komentāri
 
Latvijā

"Latvijas dzelzceļš" gatavs atjaunot vilcienu kustību Mažeiķu-Reņģes dzelzceļa posmā

 
Kaspars Krafts/ F64 Photo Agency

VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) ir gatavs atjaunot vilcienu kustību Mažeiķu-Reņģes dzelzceļa posmā, komentējot Lietuvas valdības lēmumu atjaunot šo posmu, sacīja LDz pārstāvji.

Tas skaidrojams ar to, ka Latvijas pusē sliežu infrastruktūra ir uzturēta tādā līmenī, lai jebkurā brīdī pa to varētu pārvietoties ritošais sastāvs, uzsvēra LDz pārstāvji.

Vienlaikus LDz atzinīgi vērtēja Lietuvas lēmumu par nojauktā posma atjaunošanu līdz 2019.gadam.

Savukārt Satiksmes ministrijas (SM) pārstāvji informēja, ka pēc šī posma atjaunošanas sākotnēji pa to pārvietosies kravas vilcieni. Nav izslēgts, ka laika gaitā pa šo posmu pārvietosies arī pasažieru vilcieni.

Kā vēstīts, izpildot Eiropas Komisijas (EK) lēmumu, Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmums "Lietuvos geležinkeliai" Mažeiķu-Reņģes dzelzceļa posmu varētu atjaunot 2019.gadā, intervijā ziņu aģentūrai BNS sacīja Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmuma vadītājs Mants Bartuška.

EK 2.oktobrī paziņoja, ka nosaka Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmumam "Lietuvos geležinkeliai" nepilnu 28 miljonu eiro naudassodu par konkurences ierobežošanu, 2008.gadā nojaucot 19,5 kilometrus garo dzelzceļa posmu starp Polijas naftas koncerna "PKN Orlen" meitasuzņēmumam "Orlen Lietuva" piederošo Mažeiķu naftas pārstrādes rūpnīcu Lietuvā un Reņģi Latvijā. ES konkurences komisāre Margrēte Vestagere norādījusi, ka Mažeiķu naftas pārstrādes rūpnīca gadiem ilgi izmantojusi "Lietuvos geležinkeliai" pakalpojumus, lai nosūtītu savu produkciju uz ārzemēm, taču 2008.gadā tā nolēmusi pārbaudīt, vai Latvijas valsts akciju sabiedrība "Latvijas dzelzceļš" tai nevarētu piedāvāt labākas cenas, tomēr Lietuvas dzelzceļa uzņēmums nevis mēģinājis piedāvāt labākus nosacījumus, bet izārdījis reālāko ceļu, pa kuru "Orlen" produkcija varēja sasniegt Latviju.

Lietuvas valdība trešdien, 6.decebmrī, nolēma atjaunot nojaukto Mažeiķu-Reņģes dzelzceļa posmu, kā arī uzdeva valsts dzelzceļa uzņēmumam "Lietuvos geležinkeliai" pārsūdzēt EK noteikto gandrīz 28 miljonu eiro sodu par šī dzelzceļa posma nojaukšanu, lai panāktu naudassoda atcelšanu vai summas samazināšanu.

Komentāri [3]
#
Tad 8.decembris 2017 12:05 atbildēt
jau būs jāatjauno dz/stacijas arī un darbinieki tajās arī,nu tas ir lab',tas ir lab'...
 
#
Paritāte 7.decembris 2017 19:19 atbildēt
Ei nu! Kāda rangā?
 
#
grafists. 7.decembris 2017 19:15 atbildēt
Готовы то вы готовы, а что возить то собираетесь? Объёмов пока нет никаких, и не предвидется в ближайшем будущем.
 
Pievienot komentāru
Vārds *
Komentārs *
 
Custom creative templates for DoubleClick for Publishers