Piektdiena, 26.aprīlis

redeem Alīna, Rūsiņš, Sandris

arrow_right_alt Latvijā \ Rīgā

Senioru zvanu centrs turpina darbu

© F64

Februārī Rīgā darbu sāka Senioru zvanu centrs, un tas kļuvis pieprasīts gan zvanītāju, gan zvanu centra brīvprātīgo darbinieku vidū.

Zvanu centra darbības termiņš ir pagarināts līdz novembra beigām, un pašlaik tiek spriests, kādā veidā darbību varētu turpināt.

Senioru zvanu centrs izveidots starpvalstu projekta Būsim aktīvi! Vecāka gadagājuma cilvēku sociālās izolētības mazināšana caur brīvprātīgo darbu Igaunijā, Latvijā un Somijā ietvaros. Pie tālruņiem dežurē seniori un sarunājas ar sava gadagājuma cilvēkiem. Daudzi jūtas vientuļi, tāpēc zvana, citi vēlas atrast kompanjonu teātra apmeklējumam vai iepazīties. Darbs pie telefona ir labs veids, kā apgūt komunikācijas prasmes un nedzīvot sociālā izolācijā. Zvanu centra brīvprātīgajiem ir informācija gan par sociālajiem jautājumiem, gan par bezmaksas kultūras pasākumiem un brīvā laika pavadīšanas iespējām, atliek tikai piezvanīt un noskaidrot, kurp seniori var aiziet vai aizbraukt. Lai senioriem, kas zvana uz zvanu centra tālruņiem, nenāktos tērēt savus līdzekļus, pēc zvana saņemšanas tiek piedāvāta iespēja atzvanīt.

Rīgas domes Labklājības departamentā informē, ka laika periodā no zvanu centra darbības uzsākšanas līdz septembra vidum tika reģistrēti apmēram 1040 zvanu. Kad Eiropas sadarbības dienā tika rīkota atvērto durvju diena, zvanu centrā pieteicās vēl 11 brīvprātīgo. Kopumā Senioru zvanu centra darbības nodrošināšanā ir iesaistījušies ap 80 Rīgas senioru.

Minētajā projektā Rīga piedalās kopā ar Turku (Somija) un Pērnavas (Igaunija) pašvaldībām. Kaimiņvalstu pašvaldībās izveidoja mājaslapas par brīvprātīgo darba iespējām, bet projekta gaitā atzīts, ka Rīgā izveidotais zvanu centrs ir vispieprasītākais veids, kā seniori vēlas komunicēt.

2015. gadā tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijas fakti veica pētījumu Seniori un brīvprātīgo aktivitātes, kurā atklājās, ka 12,2 procenti aptaujas dalībnieku būtu gatavi piedalīties kā brīvprātīgie šādā zvanu centrā, 28,3 procentos gadījumu seniori vēlētos aprunāties par veselības jautājumiem, kam seko sadzīviski jautājumi par dzīvi; tūrisms; kultūra (opera, balets, teātris, koncerti, klasiskā mūzika); politika. Projekta mērķis ir veicināt vecāka gadagājuma cilvēku iesaisti brīvprātīgajā darbā; uzlabot sadarbību starp sabiedrības veselības speciālistiem, sociālajiem darbiniekiem un senioru organizācijām, lai sniegtu labāku atbalstu vecāka gadagājuma cilvēkiem; uzlabot sabiedrības izpratni par veselīgu un aktīvu novecošanu.

***

UZZIŅAI

• Senioru zvanu centrs (tālruņi 20224913, 25643438 un 29438355) darbojas darbdienās no pulksten 10 līdz 14.