Svētdiena, 12.maijs

redeem Ina, Ināra, Inārs, Valija

arrow_right_alt Latvijā

Gailis: "Latvijas Kuģniecības" prasības tiesvedībās ir absurdas

© Gatis Rozenfelds

Šā gada 29. martā Augstākās tiesas Civillietu tiesu palāta ar savu lēmumu atstāja negrozītu Rīgas apgabaltiesas lēmumu neapķīlāt vairāku bijušo Latvijas Kuģniecības padomes un valdes locekļu, tostarp bijušā padomes priekšsēdētāja M.Gaiļa, nekustamos īpašumus, uzņēmumu kapitāldaļas, kustamo mantu, kā arī naudas līdzekļus 3 miljonu latu apmērā.

Tā ir viena no daudzajām tiesvedībām, kurās Latvijas Kuģniecība vēršas pret bijušajiem padomes un valdes locekļiem. Šā gada aprīļa atlikušajās divās nedēļās Rīgas apgabaltiesā ir plānotas vēl trīs tiesas sēdes (rītdien 17.aprīlī, kā arī 19. un 25.aprīlī) Latvijas Kuģniecības tiesvedībās pret bijušo uzņēmuma vadību, kas tās uzskata par absolūti nepamatotām un absurdām.

"Esmu gandarīts par augstākās tiesu instances galīgo un nepārsūdzamo lēmumu nepiemērot prasības nodrošinājumu tiesvedībā ar Latvijas Kuģniecību. Kā zināms, arī Rīgas apgabaltiesa jau divreiz bija noraidījusi Latvijas Kuģniecības prasību piemērot prasības nodrošinājumu. Šis lēmums pierāda šo tiesvedību absurdumu un nejēdzību - tiek tērēti gan mūsu, gan tiesas un, galu galā, arī Latvijas Kuģniecības finanšu un laika resursi. Vēl aizvien stingri turos pie iepriekš apgalvotā - savas darbības laikā, vadot Latvijas Kuģniecības padomi, esmu strādājis pēc labākās sirdsapziņas un atbilstoši pastāvošajai likumdošanai un tāpat, esmu pārliecināts, arī pārējie padomes un valdes locekļi. Protams, arī pārējās tiesvedību lietas ir tikai un vienīgi tiesas kompetencē, tomēr, apelējot pie veselā saprāta, ceru, ka iznākums būs līdzīgs," uzsver bijušais Latvijas Kuģniecības padomes priekšsēdētājs Māris Gailis.

Šā gada aprīļa atlikušajās divās nedēļās Rīgas apgabaltiesā ir plānotas vēl trīs tiesas sēdes (17., 19. un 25.aprīlī) Latvijas Kuģniecības tiesvedībās pret bijušo uzņēmuma vadību, kur Latvijas Kuģniecības vēršas pret bijušajiem valdes un padomes locekļiem ar prasību atmaksāt likumīgi saņemto atalgojumu, kā arī atlīdzināt Latvijas Kuģniecībai it kā nodarītos zaudējumus.

"Latvijas Kuģniecības prasības pret bijušajiem valdes un padomes locekļiem raksturo tas, ka līdzīga rakstura prasības līdz šim tiesu praksē nav bijušas vai ir reti sastopamas, un prasītājs, meklējot pamatu iesūdzēt bijušos valdes un padomes locekļus, ir bijis ļoti radošs. Šāda rīcība jau robežojas ar vēršanos tiesā pret bijušo uzņēmuma vadību par jebkādu cenu un par jebkādu iemeslu, kas parasti tiek darīts nevis ar mērķi taisnīgi atrisināt strīdu, bet gan ar mērķi atbildētājiem "ierādīt vietu", būtiski apgrūtināt viņu finanšu stāvokli un spēju nodarboties ar komercdarbību," atzīst M.Gaiļa un vairāku citu Latvijas Kuģniecības bijušo padomes un valdes locekļu intereses pārstāvošā advokātu biroja Grīnvalds un Partneri advokāts Guntars Precinieks.