Piektdiena, 17.maijs

redeem Dailis, Herberts, Umberts

arrow_right_alt Latvijā

Pārceļ EDzL pagaidu valdes iecelšanu

© Dmitrijs Suļžics / F64

Par dzelzceļa projekta "Rail Baltica" izbūvi Latvijas teritorijā atbildīgās SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) dalībnieku ārkārtas sapulce, kurā plānots iecelt uzņēmuma pagaidu valdi, pārcelta uz piektdienu, 3.maiju, aģentūra LETA noskaidroja Satiksmes ministrijā (SM).

Ministrijā norāda, ka EDzL dalībnieku ārkārtas sapulce bija paredzēta ceturtdien, bet sapulce pārcelta saistībā ar dokumentācijas sagatavošanas procesu.

Jau ziņots, ka šogad 26. aprīlī SM saņēma EDzL līdzšinējā valdes priekšsēdētāja Kaspara Vingra un valdes locekļa Arņa Staltmaņa paziņojumus par atkāpšanos no amata.

SM pieņēma EDzL valdes priekšsēdētāja atlūgumu no šā gada 27.aprīļa. Savukārt valdes loceklis amata pienākumus turpina pildīt, lai nodrošinātu EDzL darbības nepārtrauktību.

Atbilstoši Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likumā noteiktajam, EDzL dalībnieku sapulcē tiks iecelts EDzL valdes priekšsēdētājs uz laiku līdz kapitāla daļu turētāja pārstāvis ievēlēs jaunu valdes priekšsēdētāju. Konkurss uz jauno vadītāju tiks organizēts publisku kandidātu pieteikšanās procedūrā normatīvo noteiktajā kārtībā.

Projekta "Rail Baltica" ieviešanā Vingris strādājis kopš 2014.gada, kad sāka darbu SM Dzelzceļa departamentā un bija "Rail Baltica" nacionālās izpētes projekta vadītājs. 2016.gadā viņš turpināja darbu kā EDzL Projektu ieviešanas departamenta direktors, bet 2019.gadā tika apstiprināts par uzņēmuma valdes priekšsēdētāju.

LETA jau vēstīja, ka "Rail Baltica" projekts, kurā pēdējā laikā izgaismojas problēmas ar termiņu ievērošanu un finansējuma apgūšanu, paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma - 1435 milimetru - dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Sākotnēji bija paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, bet iesaistītās puses vairākkārt paudušas, ka tās ir būtiski pieaugušas. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2028.gada līdz 2030.gadam.

Valsts drošības dienests (VDD) pagājušā gada darbības pārskatā uzsvēris, ka, neraugoties uz esošajiem sarežģījumiem, turpmāka "Rail Baltica" infrastruktūras izbūves aizkavēšanās nav pieļaujama un projektā ir nepieciešama mērķtiecīga risku pārvaldība.