Sestdiena, 27.aprīlis

redeem Klementīne, Raimonda, Raina, Tāle

arrow_right_alt Latvijā

"airBaltic" nepieciešams jauns aizdevums, lai atmaksātu iepriekšējo. Turklāt vajadzīga vēl nauda jaunām lidmašīnām

© Kaspars Krafts / F64

Šogad nacionālajai aviosabiedrībai "AirBaltic" jāatrod 300 miljoni eiro - lai atmaksātu iepriekš aizņemto naudu un turpinātu iepirkt jaunas lidmašīnas. Taču pēdējā gada laikā tikai 60% visu nacionālās aviosabiedrības flotes lidojumu notikuši "AirBaltic" tīklā. Pārējā laikā smalkās lidmašīnas pārvadājušas citu lidsabiedrību pasažierus, ziņo raidījums "Nekā personīga".

Pirms pieciem gadiem "AirBaltic" aizņēmās 200 miljonus eiro, izlaižot obligācijas. Šogad pienāks laiks šo naudu atmaksāt. Turklāt, Covid-19 krīzes laikā kompānija saņēma 300 miljonus eiro valsts aizdevumā.

Pašlaik šie līdzekļi ir iztērēti, un lai atmaksātu 200 miljonus eiro ar procentiem, "AirBaltic" plāno vēlreiz aizņemties naudu. Turklāt kompānija vēlas iegūt papildu 100 miljonu eiro aizdevumu, lai turpinātu papildināt savu floti.

Lidsabiedrība "AirBaltic" vēlas veikt akciju kotēšanu biržā, lai piesaistītu papildu kapitālu. Tas uzlabotu uzņēmuma finanšu stabilitāti un ļautu labākiem nosacījumiem aizdevumiem nākotnē.

Tiek apspriesti arī citi iespējamie risinājumi, kā piesaistīt papildu kapitālu. Tas palīdzētu samazināt atkarību no Latvijas budžeta līdzekļiem un nodrošinātu ilgtspējīgu "AirBaltic" attīstību.

Satiksmes ministrijas valsts sekretāra pienākumu izpildītāja Ligita Austrupe norāda, ka, sakārtojoties tirgus apstākļiem, būtu jāapsver valsts kapitāldaļu pakāpeniska atsavināšana, lai samazinātu atkarību no valsts finansējuma.

Savukārt "AirBaltic" valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Gauss uzsvēra, ka uzņēmuma ilgtermiņa biznesa plānā iekļauts akciju izlaides plāns, kas ir viens no galvenajiem pasākumiem, lai piesaistītu papildu kapitālu un uzlabotu finanšu stabilitāti.