Svētdiena, 28.aprīlis

redeem Gundega, Terēze

arrow_right_alt Latvijā

Vairāk kā puse cilvēku Ziemassvētkos paliks mājās

© Mārtiņš Zilgalvis/f64

Vairāk nekā puse aptaujāto interneta lietotāju Ziemassvētkus plāno svinēt savās mājās, uzņemot viesus vai ciemiņus pie sevis neaicinot, liecina interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma Gemius veiktā aptauja. Plānojot tēriņus dāvanām, 41 procents aptaujas dalībnieku norāda, ka svētku dāvanām tērēs līdz 100 eiro, bet 19 procenti svētku dāvanas šogad neplāno iegādāties.

Decembra izskaņā veicot Latvijas interneta lietotāju aptauju, noskaidrots, ka vairāk nekā puse - 55 procenti aptaujāto - Ziemassvētkus plāno svinēt savās mājās. No tiem 29 procenti savās mājās uzņems ciemiņus, bet 26 procenti viesus neuzņems. Tikmēr 23 procenti aptaujas dalībnieku plāno doties ciemos pie radiem vai draugiem.

Vaicāti par svētku plāniem, 12 procenti respondentu norādījuši, ka svētkus nesvinēs, bet 5 procenti vēl nebija izlēmuši, kā pavadīs Ziemassvētkus. Savukārt 2 procenti aptaujas dalībnieku svētkos strādās, bet tikpat - dosies ceļojumā vai atradīsies ārpus Latvijas. Atsevišķi respondenti norādījuši, ka Ziemassvētkus atzīmēs viesu namā, dosies uz balli vai apmeklēs baznīcu, svinēs pie dabas vai restorānā, bet kāds respondents svētku laikā svinēs savu dzimšanas dienu.

Atbildot par plānotajiem tēriņiem svētku dāvanu iegādei, 41 procents respondentu norāda, ka dāvanām plāno tērēt līdz 100 eiro, no tiem 19 procenti - līdz 50 eiro, bet 22 procenti - no 50 līdz 100 eiro. Tikmēr 16 procenti aptaujāto šogad dāvanu iegādei plāno tērēt no 101 līdz 200 eiro, bet tikpat - 16 procenti - plāno Ziemassvētku dāvanu tēriņiem atvēlēt summu virs 200 eiro. Jāatzīmē, ka 19 procenti aptaujāto interneta lietotāju dāvanas šogad pirkt neplāno, bet vēl 8 procenti nebija izlēmuši, cik naudas gatavi tām tērēt.

Aptaujā piedalījās 2127 Latvijas interneta lietotāju. Aptauja veikta no 15. līdz 20. decembrim, izmantojot interneta aptauju gemiusAdHoc ar izlecošo interneta anketu palīdzību, kas tika rādītas pēc nejaušības principa izvēlētiem interneta lietotājiem.