Piektdiena, 26.aprīlis

redeem Alīna, Rūsiņš, Sandris

arrow_right_alt Latvijā

Rekords: 2017.gads kļuvis par drošāko gadu uz Latvijas ceļiem

© F64

2017.gads kļuvis par drošāko gadu uz Latvijas ceļiem, jo sasniegts līdz šim zemākais bojāgājušo skaits - 134 cilvēki, kas ir par 15% mazāk nekā 2016.gadā. Tāpat pērn bija rekordzems bojāgājušo gājēju skaits - 50, un to skaits samazinājies par 9% salīdzinājumā ar 2016.gadu, informē Satiksmes ministrijā.

Latvija pēdējos gados ir viena no ES līderēm ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo skaita samazināšanā. 158 bojāgājušo 2016.gadā bija zemākais rādītājs valsts vēsturē un bojāgājušo skaita samazinājums par 16% salīdzinājumā ar 2015. gadu bija ceturtais straujākais bojāgājušo skaita kritums ES.

Iepriekšējos 20 gados ir veikti būtiski pasākumi, lai ievērojami samazinātu ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo skaitu, t.sk. pilnveidoti un nozīmīgi pastiprināti normatīvie akti, ieviesta pārkāpumu uzskaites punktu sistēma, ieviestas jaunas satiksmes drošību kontrolējošās tehnoloģijas (stacionārie un pārvietojamie fotoradari), veikti infrastruktūras uzlabojumi un organizētas izglītojošās drošības kampaņas.

Šo komplekso darbību rezultātā kopš 2000. gada ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo skaits uz Latvijas ceļiem samazinājies četras reizes - no 635 bojāgājušajiem 2000. gadā līdz 134 bojāgājušajiem pērn. Savukārt ceļu satiksmes negadījumos ievainoto skaits šajā laika periodā ir samazinājies par 9% (5402 ievainotie 2000. gadā un 4942 ievainotie 2017.gadā).

Pateicoties satiksmes drošības kampaņām, kas maina cilvēku apziņu un uzvedību ceļu satiksmē, piemēram, drošības jostu lietotāju skaits automobiļa priekšējā sēdeklī ir sasniedzis 81%. Savukārt alkohola reibumā izraisītajās ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo skaits 2017.gadā salīdzinājumā ar 2000.gadu samazinājies septiņkārtīgi.

Kaut arī pieejamie dati liecina par ievērojamu ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo skaita samazinājumu, to apjoms uz miljonu iedzīvotāju vēl aizvien ir viens no augstākajiem ES, tādējādi atbildīgajām institūcijām ceļu satiksmes drošības uzraudzības un kontroles jomā joprojām ir jāplāno intensīvs darbs.