Latvijā: "Ideju kauss"– pieredze, prakse, iespējas Komentēt
 
Latvijā

"Ideju kauss"– pieredze, prakse, iespējas

 
ORGANIZATORI UN VĒRTĒTĀJI. Biznesa eksperts, lektors Modris Ozoliņš, rīkotājpartnera pārstāvji Rihards Strenga un Madara Māra Irbe, LIAA Inovāciju atbalsta nodaļas vadītāja Sarmīte Karlsone / Publicitātes foto

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) rīkotajā biznesa ideju konkursa Ideju kauss 2017 pirmajā atlases kārtā tika saņemtas 150 biznesa idejas. Lielākais skaits biznesa ideju pieteicēju ir rīdzinieki, vairākas idejas iesniegtas arī no Liepājas, Siguldas, Jūrmalas, Cēsīm un Rēzeknes.

Dominē IT, nekustamais īpašums un dizains

Šogad visvairāk biznesa ideju, ko uzņēmēji vēlētos attīstīt, ir saistītas ar IT nozari - tās ir mobilās lietotnes, elektroniskās platformas un mājaslapas, kas vērstas uz sabiedrības kopējo labumu gan resursu taupības ziņā, gan aizpildot vēl brīvas nišas ar mobilām lietotnēm dažādās industrijās.

Būvniecības un nekustamā īpašuma apsaimniekošanas nozarē ir pieteiktas vairākas idejas, tostarp par jaunu konstrukciju elementu ieviešanu celtniecībā, kas paver iespējas šīm inovācijām konkurēt starptautiskajos tirgos. Plaši pārstāvēts ir dizains - interjera elementi, nebijušas telpiskās vides konstrukcijas un būvniecības risinājumi.

Labas perspektīvas jaunie uzņēmēji saskata pārtikas produktu ražošanā - šogad idejās vērojami jaunu garšu meklējumi un izaicinājumi ēdināšanas nozarē. Par izglītību domā daudzi - kā uzlabot esošo izglītības sistēmu un radīt jaunus izglītības pakalpojumus, pēc kuriem ir pieprasījums tirgū, tiek arī domāts par bērniem ar īpašām vajadzībām, tostarp daudzpusīgāku izglītības nodrošināšanu. Žūrija norāda, ka Izglītības projekti ir kvalitatīvi sagatavoti, uzrādot zināšanas par tirgu, pakalpojumu mērķauditoriju, kā arī pietuvojoties modernām izglītības prasībām, paplašinot to pieejamību ar digitālu risinājumu starpniecību. Vaicāts, vai šogad jaunie uzņēmēji Ideju kausam iesnieguši arī ko īpašu un vai vērojamas jaunas tendences, žūrijas loceklis Modris Ozoliņš atzīst: «Nekādu īpašu pārsteigumu šogad nebija, saglabājas iepriekšējo gadu tendences. Mēs vēlētos vairāk biznesa ideju pieteikumu, kas saistīti ar ražošanas attīstību, augstajām tehnoloģijām un eksportspējīgu uzņēmumu veidošanu. Taču ikkatra nozare un ikkatra ideja ir cienījama. Piebildīšu, ka pieteikumu kvalitāte kā katru gadu bija ļoti dažāda - vieni ir acīmredzami rūpīgi piestrādājuši, lai īsos vārdos izteiktu idejas būtību, bet citi visai pavirši aizpildījuši pieteikuma formu. Likumsakarīgi, ka ar paviršu darbu nav cerību tikt pie balvas.»

Biznesa idejas iesniegtas arī citās jomās: bērnu rotaļlietu izgatavošana, lauksaimniecības produkti, medicīnas preces, veselības uzlabošanas pakalpojumi, sporta preces un pakalpojumi, tirdzniecība, tūrisms.

Rūpīgi izvērtēt un saprast idejas nākotni

Biznesa ideju pieteikumus vērtēja biznesa eksperti ar pieredzes bagāžu vairākās nozarēs - būvniecībā, finansēs, mārketingā, tehnoloģijās, kultūras jomā un modes industrijā, kuru ikdiena saistīta ar inovācijām un to attīstīšanu, darbu ar topošajiem un jaunajiem uzņēmējiem, kā arī ar akadēmisko darbu Latvijas augstskolās. Tostarp ideju vērtēšanā piedalījās arī LIAA reģionālo biznesa inkubatoru vadītāji. «Šogad vērtēšanas komisijas komandā iekļauti ne tikai pieredzējuši eksperti, kas vienlaikus ir spēcīgi akadēmiskajās zināšanās un biznesa praksē, bet arī jaunie uzņēmēji, kuri spējuši ideju pārvērst par plaukstošu biznesu. Jaunā pieeja konkursam iesniegto ideju vērtēšanā piedod dinamiku un daudzpusīgu skatījumu. Neapšaubāmi, ka dalība konkursā, arī tad, ja netiek sasniegts fināls, ir laba pieredze visiem, kuri nopietni domā par savu biznesu. Iepriekšējā pieredze parāda, ka vairāki jaunie uzņēmēji, kuri labi sevi pieteikuši Latvijas mēroga konkursā, tās tālāk virzījuši starptautiskajos konkursos, kur guvuši atzinību,» teic eksperts Modris Ozoliņš.

Dalībnieki, kuri būs iekļuvuši konkursa otrajā kārtā, no 7. oktobra līdz 11. novembrim piedalīsies speciālos vebināros, lai savu biznesa ideju attīstītu tālāk. Nākamā atlases kārta būs novembra vidū, un 20. novembrī būs zināmi 12 finālisti - 12 idejas, kas piedalīsies īpašā divu dienu klātienes darbnīcā par prezentācijas prasmēm un biznesa virzību kā vietējā, tā arī starptautiskajā tirgū. Finālisti tiks sagatavoti arī ideju prezentācijai fināla žūrijai.

12 finālistu prezentāciju vērtēšanas norisināsies decembrī. Pirmo trīs vietu ieguvēji saņems naudas balvas: 1. vietas ieguvēji 7000 eiro, 2. vietas ieguvēji 5000 eiro, 3. vietas ieguvēji 3000 eiro.

Konkurss Ideju kauss 2017 tiek rīkots Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras projekta Inovāciju motivācijas programma ietvaros un to līdzfinansē Eiropas Reģionālās attīstības fonds. Konkursa akadēmiskie partneri ir Rīgas Ekonomikas augstskola (SSE Riga) un Latvijas Universitātes Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte. Informatīvie atbalstītāji - nra.lv, Neatkarīgā Rīga Avīze, jauns.lv, tvnet.lv, e-klase.



Komentāri [0]
Nav pievienots neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds *
Komentārs *
 
Custom creative templates for DoubleClick for Publishers