Izklaide: IETEIKUMI ieradumu maiņai, lai kļūtu veiksmīgāki karjerā un personiskajā dzīvē 3 komentāri
 
Izklaide

IETEIKUMI ieradumu maiņai, lai kļūtu veiksmīgāki karjerā un personiskajā dzīvē

 
Shutterstok

Jauno gadu daudzi sāk ar lērumu apņemšanos, bet tikai retais pēc 12 mēnešiem var atzīt, ka spējis īstenot iecerēto. Iespējams, kādam varētu palīdzēt personības izaugsmes trenera Ērika Bertrana Larsena ieteikumi ikdienas ieradumu maiņai, lai kļūtu veiksmīgāki karjerā un personiskajā dzīvē.

Ēriks Bertrans Larsens savā grāmatā Uz robežas. Bez žēlastības pret sevi piedāvā septiņu dienu plānu sevis «restartēšanai», šis dižpārdoklis ir tulkots vairāk nekā desmit valodās. Plāns ir gauži vienkāršs - vienu nedēļu, ko pats autors dēvē par elles nedēļu, nodzīvot uz savu fizisko un mentālo spēju robežas. Autora piedāvātā shēma ir līdzīga tai, kādu mēdz izmantot dažādās speciālās vienībās. Protams, var vaicāt, kam tas viss nepieciešams un dēļ kā, autors apgalvo, ka pēc vienas nedēļas šādā režīmā daudz no tā, kas līdz šim bijis sarežģīts, kļūs daudz elementārāks, bet - pats galvenais - šis ir savdabīgs tests pašam, lai saprastu, vai cilvēks ir gatavs uz ko vairāk vai arī grib vienkārši pa tukšo tērēt savu potenciālu. Jo viena lieta ir domāt par sevi, ka esi spējīgs uz daudz ko, bet cita lieta - to pierādīt praksē.

***

Noteikumi ir šādi

• Elles nedēļai starts tiek dots pirmdienā pulksten 5 no rīta, finišs - svētdien desmitos vakarā. Tāds ir arī celšanās un gulētiešanas grafiks visu nedēļu.

• Jābūt koncentrētam, ieinteresētam un godprātīgam visu nedēļu, jāstrādā cītīgi.

• Jārīkojas saskaņā ar plānu.

• Jāatpūšas kvalitatīvi.

• Sarunas ar kolēģiem drīkst būt tikai par darba jautājumiem.

• Darba laikā nedrīkst lietot sociālos tīklus, aizliegti jebkāda veida kontakti, kas neskar darba jautājumus.

• Katru rītu jāsāk ar fiziskām nodarbībām.

• Katru dienu stunda jāvelta fiziskiem treniņiem.

• Nedrīkst skatīties televizoru.

• Uzturā nedrīkst būt saldumu un surogātpārtikas.

***

Nedēļas plāns

• Pirmdiena. Sastādiet savu ieradumu plānu. Definējiet, kuri no tiem ir vērtīgi, kuri nav, no kuriem gribat atteikties, kurus - attīstīt. Izlemiet, kādu ieradumu jums pietrūkst, padomājiet, kā vēlamas darbības padarīt sev par automātiskiem uzvedības modeļiem.

• Otrdienas uzdevums - pareiza noskaņojuma un fokusēšanās attīstīšana. Katrai situācijai nepieciešams savs emocionālais noskaņojums, jūtas ietekmē rezultātu, tāpēc ir nepieciešama spēja sevī radīt pareizu noskaņojumu, atkarībā no situācijas. Savukārt fokusēšanās nav tikai koncentrēšanās, bet pilnīga atdošanās savam darbam. Konkrētā brīdī jānododas vienam darbam, neko nedrīkst darīt paralēli, un, komunicējot ar kādu, visa uzmanība jāvelta tikai šim cilvēkam.

• Trešdiena ir veltīta laika menedžmentam, plānošanai, prioritātēm un mērķiem. Laika ir pietiekami daudz, galvenais, ir pareizi to izmantot. Plānošana palīdz apzināties uzdevumu un pienākumu apjomu, neuzņemties to, no kā var atteikties. Sastādiet sev plānu, izejot no tā, kas svarīgi jums.

• Ceturtdienas galvenais uzdevums - sastapties aci pret aci ar to, no kā visvairāk baidāties, un naktī uz piektdienu nedrīkst gulēt. Autors atgādina - nevar kļūt par to, ko gribi, paliekot tam, kas esi. Tāpēc šajā dienā jāpaveic tas, no kā ļoti baidāties, - atzīties mīlestībā, izlēkt ar izpletni, izlīgt mieru ar savu ienaidnieku... Vispār diena jāpavada neparasti - atsakieties no transporta, ejiet tikai kājām. Vēl svarīgi ir visu nakti negulēt, bet strādāt.

• Piektdienas rītā, pēc negulētas nakts, ļoti noderēs kontrastduša un veselīgas brokastis, un - pienākumi un darbi netiek atcelti! Mēģiniet meditēt - tas ir vienkāršs un pieejams veids, kā atjaunot spēkus.

• Sestdienā jākoncentrējas uz pozitīvo un dzīvi apliecinošo pasaulē, cilvēkos un sevī. Slavējiet, izsakiet komplimentus, uz dzīvi raugieties pozitīvi, esiet optimistiski, daudz mazāk racionāli. Mūsdienās cilvēkiem ir raksturīgi domāt pesimistiski, turklāt daudzi sevī maļ negatīvas domas. Autors atgādina - dzīves kvalitāte tikai uzlabosies, ja iemācīsieties kontrolēt savu iekšējo dialogu, tā varēsiet izvēlēties, par ko un kā sarunāties ar sevi.

• Svētdien svarīgi atvēlēt laiku, lai pabūtu vienatnē, izvērtētu rezultātus. Atalgojiet sevi par panākumiem. Pievērsiet uzmanību tiem dzīves sīkumiem, kas jums bija liegti «elles nedēļas» laikā. Tagad jūs daudz vairāk novērtēsiet, ievērosiet, uztversiet nianses...

Vai autora ieteikumiem var uzticēties? Larsens dienējis speciālo uzdevumu vienībā, arī Afganistānā un Balkānos, arī pats izbaudījis līdzīgu «elles nedēļu». Pēc dienesta sācis nodarboties ar uzņēmējdarbību, vēlāk kļuvis par personiskās izaugsmes treneri, viņa klientu vidū ir Microsoft, Boston Consulting Group un Statoil, kā arī sportisti, tostarp Norvēģijas olimpiskā izlase slēpošanā.



Komentāri [3]
#
Sulīgā Anda 11.janvāris 2017 16:36 atbildēt
Manu nežēlīgo tecēšanu var apturēt tikai milzīgs un sulīgs zirga pim... !:)
 
#
aradhana 11.janvāris 2017 14:27 atbildēt
Ja drīkst iet gulēt 12 un celties sešos vai celties četros + pagulēt 2 stundas no 2-4 pa dienu, plus brokastīs apēst, piemēram, 5-6 šokolādes sieriņus, pamatīgu porciju dateļu ar grieķu jogurtu vai 3 ēdamkarotes medus un daudz lazdu riekstus - ar pārējo nevajadzētu būt problēmām :) Ja bez ''ātrajiem'' ogļhidrātiem un kafijas brokastīs - tā nu būtu nevajadzīga sevis mocīšana, vismaz cilvēkiem ar pazemu asinsspiedienu.
 
#
bertrans-p!dars 10.janvāris 2017 22:55 atbildēt
es nesapratu, - no kādiem avotiem pa to laiku nāk nauda?
 
Pievienot komentāru
Vārds *
Komentārs *
 
Custom creative templates for DoubleClick for Publishers