Ko darīt ar brūkošo Vanšu tiltu? RD padomā trīs rīcības varianti
 
©F64

Rīgas domes Satiksmes departamentā tiek vērtēti trīs iespējamie varianti, kā rīkoties, lai sakārtotu Vanšu tiltu, kam nobrukušas ar vienām kāpnēm saistītās konstrukcijas, pastāstīja departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola.

Departamentā saņemts ekspertu atzinums par Vanšu tilta konstrukciju izvērtējumu. Eksperti atzinuši, ka kāpņu nestspēja ir laba, taču kāpņu margām ir nepieciešams remonts.

Departamentam izskatīšanai piedāvāti trīs rīcības varianti - veikt kāpņu remontu uzturēšanas darbu laikā, neremontēt kāpnes, bet veikt pilnīgu to pārbūvi, vai arī gaidīt tilta pārbūvi un kāpnes līdz tam neļaut ekspluatēt.

Ahuna-Ozola norādīja, ka katrs no variantiem paredz atšķirīgu darbu apjomu, laiku un izmaksas. Departaments lūdzis ekspertus šīs nedēļas laikā veikt aprēķinus, cik izmaksātu katra no variantiem īstenošana.

Saņemot aprēķinus, departaments lems par turpmāko rīcību. Tikmēr Vanšu tilta kāpņu izmantošana joprojām ir liegta.

Kā ziņots, abas Vanšu tilta kāpnes Daugavas labajā pusē ir slēgtas, kā arī daļēji ierobežota gājēju plūsma zem Vanšu tilta, 11.novembra krastmalā. Gājēju plūsma pa Vanšu tiltu novirzīta pa labā krasta estakādi līdz Citadeles ielai, tāpat atļauts izmantot Vanšu tilta pacēlājus.

Ahuna-Ozola informēja, ka tilta kapitālais remonts nav veikts kopš tilta uzbūvēšanas 1981.gadā. Tiltam regulāri tiekot veikti ikdienas uzturēšanas darbi un lokāli remontdarbi. Vanšu tilta pēdējā speciālā inspekcija tika veikta 2013.gada beigās. Lai novērstu tilta defektus un saglabātu tā nestspēju un ilgmūžību, nepieciešams izstrādāt tilta atjaunošanas būvprojektu. Būvprojekta izstrāde tiks sākta šogad.

Rīgas domes departaments apgalvo, ka visi Rīgas tilti un satiksmes pārvadi tiekot regulāri apsekoti. Speciālās inspekcijas jeb detalizēta konstrukciju apsekošana tiek veikta vismaz reizi piecos gados. Papildus tiek veiktas arī regulārās inspekcijas un ikdienas apsekošanas, kuru laikā tiek veikta vizuāla konstrukciju novērtēšana. Šogad plānots izsludināt iepirkumu 16 objektu speciālo inspekciju veikšanai, piebilda Ahuna-Ozola.

Satiksmes departaments apgalvo, ka katru gadu uzdod uzņēmumiem, kas saskaņā ar līgumu nodrošina transporta būvju ikdienas uzturēšanu, tiltu apsekošanas ietvaros pievērst pastiprinātu uzmanību būvēm, kurās kopš to uzbūvēšanas nav bijis kapitālais remonts. Visiem objektiem departaments nepieciešamības gadījumā plānojot defektu, kas var apdraudēt satiksmes dalībnieku drošību, novēršanu vai gadījumos, kad defektus nav iespējams novērst bez būvprojekta izstrādāšanas, plānot pasākumu veikšanu, lai nodrošinātu satiksmes dalībnieku drošību.

Rīgas domes pārstāve norāda, ka Satiksmes departaments katru gadu veic tiltu atjaunošanas vai pārbūves darbus atbilstoši speciālo inspekciju rekomendācijām un pieejamajam finansējumam. Pēdējo piecu gadu laikā veikta pārbūve vai atjaunošana Satiksmes pārvadā pār dzelzceļu K.Ulmaņa gatvē, Salu tiltā pār Daugavu un Mazo Daugavu, kā arī tilta pār Bieķēngrāvi lejtecē būvniecība. Šogad turpināsies Salu tilta kompleksa pārbūve, kā arī tiks uzsākta Brasas un A.Deglava tiltu pārbūve.