Izlīdzināto maksājumu par sev ērtāko norēķinu metodi ir izvēlējušies gandrīz 600 000 Latvenergo klientu, tas ir, lielākā daļa Latvenergo mājsaimniecību klientu. Veicot pārrēķinus 2016. gadam, apmēram 30% izlīdzinātā maksājuma lietotāju šogad elektrības rēķins ir lielāks nekā pērn, jo elektroenerģija tērēta vairāk.
«Šobrīd, kad, izmantojot no klientiem saņemto informāciju, ir veikti izlīdzinātā maksājuma pārrēķini, varam secināt, ka lielākajai daļai klientu – 70% – maksājums ir samazinājies vai arī tas ir līdzvērtīgs jau iepriekš maksātajai summai. Izlīdzinātais maksājums ir ērtākais norēķinu princips, taču arī šajā gadījumā klients var sekot līdzi savam elektrības patēriņam. To var darīt, lai novērtētu savus elektroenerģijas lietošanas paradumus, piemēram, kā tie atšķiras ziemā un vasarā. Tāpat ik pa brīdim var salīdzināt skaitītāja rādījumus, lai pārliecinātos, ka uzskaite tiek veikta korekti. Gadījumos, ja tiek konstatētas izmaiņas, lūdzam klientiem par to informēt Latvenergo, lai maksājumi tiktu attiecināti korekti un neveidotos neparedzēts uzkrājums,» Neatkarīgajai skaidroja Latvenergo preses sekretāre Ivita Bidere.
Viņa uzsvēra, ka klienti var arī jebkurā laikā mainīt norēķinu kārtību, piemēram, grozīt izlīdzinātā maksājuma apjomu vai izvēlēties norēķinu ar rēķinu. To esot iespējams izdarīt klientu pašapkalpošanās portālā www.elektrum.lv vai sazinoties ar klientu servisu.
Neskatoties uz it kā plašajām un ērtajām klientu apkalpošanas iespējām, Neatkarīgās lasītājam no Stirnu ielas Rīgā problēmas sagādāja visparastākā elektrības skaitītāja rādījumu nodošana. Latvenergo viņam adresētā vēstulē skaitītāju rādījumus lūdz paziņot vai nu klientu portālā elektrum.lv, vai sūtot SMS. Diemžēl viņam nav ne datora, ne arī interneta, un arī īsziņas viņš neprot sūtīt. Viņš uzskata, ka, piedāvājot saziņai tikai modernās tehnoloģijas, tiek diskriminēti gados vecāki iedzīvotāji, kuri nav apguvuši vai arī nevar atļauties iegādāties modernās ierīces.
I. Bidere gan atklāja, ka īstenībā skaitītāja rādījumus nodot iespējams, izmantojot visus Latvenergo komunikācijas kanālus – zvanot pa bezmaksas klientu servisa tālruni 80 200 400, ziņojot pašapkalpošanās portālā www.elektrum.lv, kā arī sūtot SMS vai nepieciešamības gadījumā apmeklējot klientu apkalpošanas centrus.
«Vēstulē minētie saziņas kanāli tika uzsvērti, jo tie ir ērtākie klientiem, jo īpaši pašapkalpošanās portāls. Protams, aktīvi skaitītāja rādītāji tika nodoti arī pa telefonu (klientu servisa tālrunis vienmēr ir norādīts klientam adresētajos sūtījumos) un šo iespēju izmantoja 120 000 mūsu klientu. Gadījumā, ja minētais kungs vai cits klients vēlas nodot skaitītāja rādījumus, informējam, ka klienti savu aktuālo skaitītāja rādījumu var ziņot jebkurā mēnesī – ja konstatēsim lielu atšķirību starp klienta faktisko patēriņu un izlīdzinātā maksājuma aprēķinos iekļauto aplēsi, tiks veikts pārrēķins, nodrošinot to, ka maksājumi būs atbilstoši faktiskajam patēriņam. Tādējādi klients nesamaksās vairāk, nekā ir patērējis elektroenerģiju,»uzsvēra I. Bidere.