Vairāk nekā 20 gadu pie Torņakalna stacijas Rīgā novietots vagons, ar kādiem izsūtījumā bija spiesti doties tūkstošiem Latvijas iedzīvotāju. Vagons atrodas zem klajas debess, un Latvijas Okupācijas muzejs uz valsts simtgadi plāno vagonu atjaunot – tas esot bēdīgā tehniskā stāvoklī. Pagaidu tāmē iecerētās remontdarbu izmaksas tiek lēstas līdz 30 000 eiro apmērā.
Valsts akciju sabiedrība Latvijas dzelzceļš (LDz) pagājušā gadsimta 90. gados vagonu restaurēja, uzstādīja, izveidoja sliežu ceļus, vēlāk uzstādīja videonovērošanu, bet pēcāk par to gādāja Latvijas Okupācijas muzejs. Latvijas Okupācijas muzeja biedrības valdes priekšsēdis Valters Nollendorfs Neatkarīgajai sacīja, ka visus šos gadus esot vagonu pieskatījuši, lāpījuši un iespēju robežās atjaunojuši pēc tam, kad tas ticis aizdedzināts, bet nu vēloties, lai kopā sanāktu LDz, Rīgas domes, Rail Baltica (Torņakalna stacija, kur atrodas komunistiskā terora upuru piemiņas vieta, ir iekļauta Rail Baltica dzelzceļa līnijas projektā) un Okupācijas muzeja pārstāvji, lai vienotos par šīs piemiņas vietas uzturēšanu. Viņš sacīja, ka muzejs esot gatavs uzņemties aprūpes tiesības, tāpat kā līdz šim, atverot vagonu publikai un uzņemot ekskursantus.
LDz esot atsaucies muzeja aicinājumam, tiek gaidīta Rīgas domes priekšsēdētāja Nila Ušakova atbilde, un vēl jāsazinās arī ar Rail Baltica pārstāvjiem - visiem, kuru intereses saistītas ar šo teritoriju Torņakalnā.
LDz pārstāvis Māris Ozols sacīja: «Esam devuši zaļo gaismu atvērtām sarunām.» LDz piemiņas vagona pašreizējā stāvokļa izvērtēšanai nozīmējis Dzelzceļa muzeja ekspertus. V. Nollendorfs sarunā ar Neatkarīgo izteica viedokli, ka Torņakalnā izveidotā komunistiskā terora upuru piemiņas vieta ir pieblīvēta ar dažādiem objektiem - tur atrodas gan dzelzceļa vagons, gan piemiņas akmens un piemiņas zīme, gan akmens tēlu grupa. Iespējams, darba grupa, ja tāda tiks izveidota, varētu izskatīt visu pieminekļu nākotnes perspektīvu, ņemot vērā Rail Baltica dzelzceļa līnijas projektu.