Otrdiena, 23.aprīlis

redeem Georgs, Jurģis, Juris

arrow_right_alt Latvijā \ Rīgā

Salu tilta pārbūvi turpinās šogad

IR UN VĒL BŪS. Salu tilts pār Daugavu un Mazo Daugavu tika būvēts no 1968. līdz 1976. gadam. Salu tiltu veido vairākas būves – divi lielie tilti, divi mazie tilti, septiņas estakādes un divi gājēju un velosipēdistu tuneļi. Salu tilta kompleksa ietvaros tiek atjaunots esošais tilts pār Bieķengrāvi, kas turpmāk būs gājēju rīcībā, un izbūvēts jauns tilts pār Bieķengrāvi lejtecē, pār kuru brauks automašīnas. Kopš šā gada sākuma uz Salu tilta darbojas stacionārie fotoradari © Avots: Rīgas domes Satiksmes departaments

Šovasar plānots izsludināt konkursu Salu tilta pārbūvei Rīgā, turpinot jau iesāktos darbus, un otrās kārtas būvniecību paredzēts pabeigt līdz 2019. gada beigām.

Salu tilta pārbūvē tiks izmantots Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējums, līgums par to parakstīts šogad februārī. Centrālās finanšu un līgumu aģentūras mājaslapā publicēta informācija, ka Eiropas Savienības fondu līdzfinansējumu izmantos jau sāktajai rekonstrukcijai, kā arī lai izstrādātu būvprojektu otrās kārtas objektiem, ko plānots pabeigt līdz 2018. gada trešajam ceturksnim. Tiltu atklāja 1976. gadā, un kopš tā laika tas nebija būtiski remontēts un atjaunots.

Rīgas domes Satiksmes departamentā informē, ka Salu tilta pārbūve notiek divās kārtās. Pirmās kārtas laikā no 2014. gada vidus līdz 2015. gada beigām tika atjaunots Salu tilts pār Daugavu un Mazo Daugavu. Tilta renovāciju uzsāka ar divu vidējo braukšanas joslu atjaunošanu, malējās atstājot satiksmei.

Plānots, ka Salu tilta otrās kārtas projektēšana noslēgsies šā gada jūnijā, un būs iespējams nekavējoties izsludināt konkursu par būvniecības darbu veikšanu un arī būvniecību sākt šogad. Otrās kārtas laikā izbūvēs satiksmes pārvadu pār Krasta ielu, satiksmes pārvadu Lucavsalā, tajā skaitā Zaķusalas estakādes, tiltu pār Bieķengrāvi augštecē, estakādi pār Bieķengrāvi un Salu tilta kompleksa pievedceļus, tajā skaitā Mūkusalas apli. Tāpat izbūvēs satiksmes pārvadu pār Mazo Krasta ielu, tajā skaitā tuneli Maskavas ielā, Zaķusalas krastmalas ceļa un ietves segumu, uzbrauktuvi no Mūkusalas apļa Pārdaugavas virzienā līdz Kārļa Ulmaņa gatvei un Bauskas ielai, uzstādīs gājēju luksoforus pārejās abās gājēju tuneļa pusēs. Tiks izbūvēta papildu josla nobrauktuvē no Salu tilta ar pieslēgumu Mūkusalas ielai un pārbūvētas vai atjaunotas esošās joslas.

No Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzekļiem tiks līdzfinansēti Salu tilta kompleksa projektēšanas un pārbūves darbi, tajā skaitā 2014. gada vasarā uzsāktie. Projekta kopējās plānotās izmaksas ir nepilni 16 miljoni eiro ar pievienotās vērtības nodokli, Kohēzijas fonda līdzfinansējums - 85% apmērā no attiecināmām izmaksām, tas ir, 9 388 273,13 eiro. Salu tilta rekonstrukcijas pirmajā kārtā izlietoti 12 miljoni eiro.