Neizmantotās biļetes izkaro garās rindās

© F64

Pēc tam, kad kopš 3. marta Rīgas sabiedriskajā transportā vairs nav derīgi pa lēto iepirktie braucieni, ļoti daudzi cilvēki devušies uz SIA Rīgas satiksme (RS) klientu apkalpošanas centriem, lai, kā viņiem solīts, atgūtu naudu par neizmantotajiem braucieniem. Daudzviet veidojās garas rindas, bet pasažieri uzskata, ka nebija sniegta precīza informācija par to, kā atgūt naudu.

«Šodien biju aizgājusi uz Imantas klientu apkalpošanas centru nopirkt 20 braucienu par jauno cenu, ieraudzīju vairāk nekā divdesmit cilvēku rindu,» rīdziniece Anna Neatkarīgajai stāsta par 4. martā piedzīvoto situāciju. «Izrādās, cilvēki stāv briesmu rindās arī tāpēc, ka nezina, ka kartē jaunās biļetes var ielādēt galapunktos vai biļešu aparātos, neizņemot naudu par vecajām, nevis stāvēt klientu centrā rindā. Cilvēki domā, ka tajās kartēs kaut kas jāpārkodē vai ka tiks bloķētas nevis biļetes, bet kartes, un jādodas tikai uz klientu centriem, lai tā nenotiktu. Tā arī es stāvēju lielajā rindā, līdz pēkšņi vienā no lodziņiem parādījās sieviete, un mēs, kādi četri cilvēki, gājām interesēties, ko tur dod. Izrādās, te izņemt naudu nevar, bet nopirkt braucienus var. Bet informācijas nekādas par to nemanīju. Visiem doma, ka jāgāžas tikai pa durvīm. Protams, viena daļa vienkārši grib saņemt naudu atpakaļ, jo varbūt nav par ko nopirkt derīgu braucamkarti. Pieņemu, ka daudzi vienkārši nav precīzi izlasījuši informāciju, kā atgūt naudu, bet, kā šajā gadījumā, vajag taču uzrakstīt, ka jaunos braucienus var pirkt bez rindas.»

Savukārt pārdaugaviete Līga, kura pēc naudas devās uz klientu apkalpošanas centru Brīvības ielā 49/53, ir sašutusi par to, ka viņai prasīts bankas konts un personas dokuments. Kad pienākusi viņas kārta saņemt naudu par nederīgajiem braucieniem, izrādījies – skaidras naudas klientu centrā nav. Sieviete lūgta nosaukt bankas kontu un uzrādīt personas dokumentu. Tā kā viņa tādam pavērsienam nebija gatavojusies, ticis piedāvāts cits risinājums – pārpalikušos lētos braucienus samainīt pret jaunajiem, dārgākajiem. Tad gan bijis jāpiemaksā. Vai arī jānāk otrreiz, lai saņemtu precīzu naudu par neizmantotajiem braucieniem. «Bet rindā bija kādi simts cilvēki, es to izstāvēju un lai nāktu otrreiz?!» viņa noskaitusies sacīja.

RS preses sekretārs Viktors Zaķis atzīst, ka ažiotāžas dēļ veidojušās gan rindas, gan klientu apkalpošanas centros pietrūcis skaidras naudas. Taču ažiotāžai nav pamata, jo naudu par neizmantotajām biļetēm varēs izņemt līdz pat 2016. gada 31. janvārim. «Ir saprotams, ka cilvēki ātrāk grib dabūt naudu, tāpēc tagad divas trīs stundas ir jāstāv rindā. Bet jau pēc nedēļas situācija var mainīties,» viņš skaidro. Patiesībai atbilstot arī līdz šim izplatītā informācija, ka par neizmantotajiem braucieniem tiek atdota nauda. Problēmas vietām radot lielais klientu pieplūdums. No rīta skaidra nauda klientu centros esot, bet «neesam banka, lielu skaidrās naudas daudzumu klientu apkalpošanas centros nevaram turēt», piebilst V. Zaķis. Tāpēc klientiem tiekot taujāts pēc bankas konta, lai naudu varētu tajā ieskaitīt. Taču tā neesot konsekvence – mainīt neizmantotos braucienus tikai pret jaunām biļetēm vai ieskaitīt naudu tikai bankas kontā. Tomēr pašlaik, kamēr rindas vēl nav mazinājušās, dodoties uz RS klientu apkalpošanas centriem, ieteicams paņemt līdzi personas dokumentu un savu bankas konta numuru.