Piektdiena, 29.marts

redeem Agija, Aldonis

arrow_right_alt Latvijā \ Reģionos

Pie Ulbrokas tiek būvēts apļveida krustojums

Pusdienlaikā uz autoceļa Rīga–Ērgļi automašīnu nav tik daudz, lai būtu vajadzīgs ceļa paplašinājums tagadējā izcirtuma vietā © Arnis Kluinis

Autoceļu Rīga–Ērgļi un Ulbroka–Ogre savienošanai pie Ulbrokas tagad tiek būvēts apļveida krustojums.

Par ceļu stāvokli Latvijā atbildīgais uzņēmums Latvijas valsts ceļi (LVC) atzinis reģionālo autoceļu Rīga–Ērgļi (P4) un Ulbroka–Ogre (P5) pašreizējo krustojumu par satiksmei bīstamu. Šo ceļu krustojumu precīzāk var nosaukt par savienojuma vietu, kur no diviem ceļiem izveidojas viens ceļš uz Rīgu vai otrādi – no Rīgas izbraukušo transportlīdzekļu plūsma sadalās pa diviem maršrutiem. Satiksme šajā vietā ir ļoti intensīva. Tas arī bija iemesls, kāpēc LVC uzskatīja par vajadzīgu šo krustojumu pārveidot. Proti, ceļu noslodzes maksimumstundās un tieši no rīta, kad automašīnas pa Ērgļu ceļu uz Rīgu plūst praktiski vienā laidā, ulbrociešiem, kam pēc satiksmes noteikumiem jādod ceļš, kļūst gandrīz vai neiespējami uzsākt kustību uz Rīgu. Risinājums šādam satiksmes sastrēgumam būs apļveida krustojums. Tā projektu izstrādājusi SIA Pro Via un to realizē a/s Ceļu pārvalde. Projekta īstenošana ir uzsākta jūlija sākumā, un būvdarbi jāpaveic 240 kalendārās dienas. Te jāprecizē, ka domātas dienās ceļu būves sezonas laikā. Ņemot vērā darbu tehnoloģisko pauzi ziemā, krustojumam jābūt nodotam ekspluatācijā nākamā gada vasaras beigās. Darbu tāme ir 1,4 miljoni eiro, ierēķinot PVN.

Plašāku ievērību šie būvdarbi izpelnījās sakarā ar to, ka satiksmes drošībai un ērtībai tika upurēts iespaidīgu priežu puduris. Cirsma apauga ar baumām par vietas atbrīvošanu bagātnieka villai, pat ja nebija īsti loģiski pieņemt, ka bagāts cilvēks izvēlēsies sev dzīvesvietu ceļu krustpunktā. Stopiņu novada pašvaldība drīz vien viesa skaidrību, ka nekādu bagātnieku piļu tur noteikti nebūs. Notiek ceļu krustojuma pārbūve, kurai veikti visi nepieciešamie saskaņojumi. Ceļu paplašināšanai nolūkoto zemi valsts Satiksmes ministrijas personā atpirkusi no

SIA Rīgas meži, un pašvaldība visu šo attīstību akceptējusi. Projekta īstenošanas vietā augošos kokus izzāģējusi SIA Rīgas meži, precīzi ievērojot krustojuma pārbūvei nepieciešamā laukuma robežas.

Ziņu arhīvos tagadējais krustojums neizceļas kā sērijveida avāriju vieta. Riteņbraucēja nāve pēc sadursmes ar automobili tur fiksēta 2010. gada septembrī. Satiksmes dalībnieki ir jābrīdina, ka apļveida krustojuma izbūve tomēr nav garantija pilnīgai satiksmes drošībai neatkarīgi no tā, kā cilvēki uz ceļa rīkojas. Pavisam nesen, šā gada 3. maijā fiksēta satiksmi uz kādu laiku nobloķējusi avārija pie Lubānas ielas apļa, iebraucot Rīgā no Ulbrokas puses.