Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas un Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas kopsēdē šodien deputātu vairākums pieņēma aicinājumu bērnudārzos neizmantot "dzimumu lomu grāmatiņas" un ar tām saistītos metodiskos materiālus, līdz nav veikta to padziļināta izpēte.
Tāpat deputāti aicina publiskot informāciju, kuros bērnudārzos tiek izmantoti šie materiāli.
Sēdē izskanēja arī ideja veidot darba grupu, kurā tiktu apspriests jautājums par dzimumu līdztiesības mācīšanu pirmskolas izglītības līmenī. Tika rosināts, ka darba grupā varētu strādāt Labklājības ministrijas, Izglītības un zinātnes ministrijas un nevalstisko organizāciju pārstāvji un eksperti.
Šodien sēdē vairāki pieaicinātie eksperti norādīja, ka Latvijai nav jāpieļauj kļūdas, kas ir veiktas citviet Eiropā, pieņemot dažādas dzimuma vienlīdzības teorijas. Cita eksperte savukārt norādīja, ka dzimumu līdztiesības jautājumu risināšanā Latvijā ir hronisks līdzekļu trūkums un zems izpratnes līmenis par dzimumu līdztiesības būtību.
Kā ziņots, 2012.gada septembra beigās pirmsskolas izglītības procesam izdoto grāmatu "Diena, kad Kārlis bija Karlīna" un "Diena, kad Rūta bija Rihards" izdošanu pavadīja skaļa ažiotāža, vairākām organizācijām paziņojot, ka tas grauj bērnu dzimuma identitāti.