Gan aptaujātās sievietes, gan vīrieši par tipiskāko sieviešu automašīnas modeli Latvijā atzinuši "BMW X6". Par šo auto balsojis 31% aptaujāto, liecina tirdzniecības centra "Mols" veiktās aptaujas dati.
"Domājot par pastāvošajiem stereotipiem par to, "kādas ir sievietes" un līdz ar to, ar kādiem auto viņām "būtu jābrauc", varētu šķist, ka sievietēm piestāv nelieli auto ar sievišķīgu dizainu, viegli vadāmi un ekonomiski. Tomēr, pētot aptaujas rezultātus, noskaidrots, ka 37% sieviešu ir pārliecinātas, ka "BMW X6" ir īsts Latvijas sieviešu auto.
""BMW X6" biežā pieminēšana drīzāk ir mūsu sabiedrības stereotipiskās domāšanas rezultāts. Tomēr tik liela SUV un sporta automašīnas hibrīda popularitāte norāda uz to, ka sievietes automašīnā vēlas justies aizsargātas, pamanāmas un atšķirīgas. Automobilis, kura lielākā daļa veltīta reprezentācijas mērķiem, perfekti atbilst šīm vēlmēm," stāsta auto eksperts un žurnālists Normunds Avotiņš.
Aptaujā piedalījās 4653 respondenti, kas atbildēja uz jautājumu, kāds, viņuprāt, ir tipiskākais sieviešu auto Latvijā. Aptaujā noskaidrots, ka Latvijas iedzīvotāji, balstoties uz saviem novērojumiem, par tipiskākajiem sieviešu auto ir atzinuši "BMW X6" (31%), "Mini Cooper" (13%), "Volkswagen Beetle" (12%) un "Nissan Juke" (10%).
Turpretī par mazāk tipiskiem sieviešu auto modeļiem tiek uzskatīti "Opel Mokka", "Honda CR-V" un "Toyota RAV4". 13% respondentu (603 cilvēki) atbildējuši, ka par sieviešu automašīnām uzskata citus modeļus.
"Aptauja lieku reizi apstiprina jau zināmu faktu: sievietēm patīk izteiksmīgi automobiļi, kuros praktiskais sniegums un salona ietilpība ne vienmēr ir galvenais parametrs. "Juke", "Beetle", "Mini" ir raksturīgi šī segmenta pārstāvji. Viena aptauja gan nespēj pilnībā atainot Latvijas realitāti, jo daudzas dāmas brauc ar dienesta automašīnām vai ģimenes auto, kam reti piemīt ekstravagance un savs stils," skaidro Avotiņš.
Tipiskākie auto, ar ko brauc sievietes Latvijā, atšķiras no Baltijas un Eiropas situācijas. "Automobilis ir izteikts statusa un pašapliecināšanās simbols visās Baltijas valstīs, turklāt pie mums vēl arvien ir iecienīti tādi auto, kuri izteikti palīdz noslēgties vadītājam un pasažieriem no ārpasaules, it kā skatīties uz to caur biezu akvārija stiklu, turklāt vēlams - no augšas. Eiropā, kur morālās un cilvēciskās vērtības ir daudz lielākā cieņā, pēc šādas "personīgās bruņmašīnas" nav nekādas vajadzības," secina Avotiņš.
Ja vērtē aptaujas rezultātus starp sieviešu un vīriešu sniegtajām atbildēm, tad, pēc vīriešu domām, par tipiskākajiem auto modeļiem var nosaukt trīs - "BMW X6" (26%), "Mini Cooper" (16%) un "Volkswagen Beetle" (15%). Topa līderis varētu likt domāt, ka Latvijas vīriešiem ir vēlme pasargāt savas sievietes - tik lielā auto kā "BMW X6" sieviete varētu būt daudz drošākā vidē nekā sēžot pie maza un sievišķīga auto stūres.
Aptauja veikta tirdzniecības centra "Mols" sociālo mediju vietnēs, un kopumā uz to atbildējuši 4653 interneta lietotāji, no kuriem lielāko daļu jeb 2676 atbilžu ir snieguši vīrieši.