Miega kvalitāte jūsu rokās – kad jāmaina matracis un kādu gultas veļu izvēlēties

 
©Publicitātes foto

Pēc vairākiem gadiem, kas pavadīti, guļot uz viena un tā paša matrača vai spilvena, ķermenis var sākt sūtīt dažādus signālus. Pat uz jauna miega pamata varat justies neērti, īpaši tad, ja tas izvēlēts neņemot vērā jūsu ķermeņa īpašības. Varbūt miega laikā jūs moka nevēlama mitruma sajūta vai aizlikts deguns?

Problēmu risinājumi nereti ir pavisam vienkārši. Iespējams, atbrīvoties no muguras sāpēm palīdzēs piemērots matracis vai virsmatracis, savukārt gultas veļa no dabīgiem materiāliem atrisinās svīšanas problēmas. Galvenais, jāsaprot, kas nepieciešams tieši jums.

Matracis - miegam, miegs - veselībai

Ja miega laikā nejūtaties ērti, visticamāk, no rīta būsiet neizgulējušies un noguruši, savukārt katra šādi pavadīta nakts novedīs pie nopietnākām problēmām, piemēram, muguras sāpēm. Pirmkārt, jāsāk ar pašreizējā matrača kvalitātes novērtēšanu. Piemēroti matrači neprasa papildu uzmanību, tāpēc miega laikā par tiem pat neaizdomāsieties.

Tomēr miega kvalitāti visbiežāk ietekmē pamats, uz kura mēs guļam. Izgulētas vietas un nepareizs svara sadalījums noved pie nepatīkamām sajūtām, un pēc kāda laika ķermenis vairs neklusē. Šīs sajūtas izbalansē ķermeni un, ja nepievērsīsim tām atbilstošu uzmanību, varam nopietni kaitēt savai veselībai.

Kvalitatīvs miegs ir īpaši svarīgs gan mums, gan mūsu tuvajiem. Izvēloties matraci, uzmanība jāpievērš ķermeņa vajadzībām un miega ieradumiem, jo matračiem piemīt dažādas fiziskās īpašības, kas ietekmē mūsu ķermeni. Pielāgojot matraci savām vajadzībām, iegūsim lielisku rezultātu, kas uz ilgu laiku ļaus aizmirst par matraci.

Kā virsmatracis var uzlabot miega kvalitāti

Ja jūsu matracis ir par mīkstu vai cietu, to varat izlabot, talkā ņemot papildu slāni - virsmatraci. Ja vēlaties atbrīvoties no muguras sāpēm, miega laikā ir jāguļ dabiskā pozīcijā - mugura nedrīkst būt ne izliekta, ne iekritusi. Savukārt, ja guļot jūtat matrača vai dīvāna izgulētās vietas, virsma ir nelīdzena vai sajūtami citi defekti, virsmatracis palīdzēs atbrīvoties no šīm sajūtām.

Papildu slānis jāizvēlas atbilstoši gulēšanas ieradumiem un miega pozīcijai. Ja esat iecienījuši gulēt uz vēdera, jāizvēlas cietāks virsmatracis, lai vēders saņemtu nepieciešamo atbalstu, citādāk mugura var izliekties. Tiem, kas guļ uz sāniem, jāizvēlas mīkstāks pamats, lai jūsu plecs vai gurns nesaņemtu pārāk lielu spiedienu no citām ķermeņa vietām. Tie, kas iecienījuši gulēt uz muguras, var izvēlēties gan cietāku, gan mīkstāku virsmatraci atkarībā no tā, kādas sajūtas ir guļot bez tā, piemēram, ja mugura ieslīkst matracī - pareizā izvēle būs cietība.

Virsmatracim jānosedz viss matracis, tāpēc jums jāzina precīzi matrača izmēri. Ja jums ir standarta izmēru matracis, tāda paša izmēra virsmatraci atradīsiet bez īpašas piepūles. Populārākais ir virsmatracis 160x200, kā arī 180x200, populārākie vienguļamo virsmatraču izmēri ir 80x200 un 90x200. Ja guļat nestandarta izmēru gultā, virsmatraci būtu jāpasūta individuāli. Izvēloties nepiemērota izmēra produktu, negatīvi varat ietekmēt savu miega kvalitāti.

Dažādu gultas veļas audumu īpašības

Ērtam miegam nepieciešams ne tikai kārtīgs atbalsts, bet arī ķermenim piemērota veļa. Tik patīkami ietīties pieskārienam patīkamā gultas veļā, kas nesviedrē un nekairina. Droši vien jau zināt, ka gultas veļa tiek šūta no visdažādākajiem audumiem, kam piemīt visdažādākās īpašības. Tieši tāpēc tā jāizvēlas ne tikai pēc tās izskata, bet jāpievērš uzmanība arī savam ķermenim.

Piemēram, ja nakts laikā novērojama svīšana, jāizvēlas tāda veļa, kas spēj pielāgoties jūsu temperatūrai: neliktu ne uzkarst, ne salt, vienkārši pielāgotos un ļautu ādai elpot. Ar šādām īpašībām visbiežāk iezīmējas dabiskie materiāli - kokvilna un lins. Tomēr pirms iegādes jāaplūko arī citas šo audumu īpašības.

Kokvilnas gultas veļa ir izturīga, ilglaicīga un maiga. Pēc katras mazgāšanas reizes tā kļūst vēl mīkstāka. Lins ir izturīgāks par kokvilnu, tomēr tas nesildīs tik labi. Lina gultas veļa iesākumā būs stīva un burzīsies. Tomēr pēc katras mazgāšanas reizes šī gultas veļa kļūs arvien patīkamāka. Šādu īpašību gultas veļa nereti ir karstuma izturīga, tāpēc to var mazgāt un gludināt augstā temperatūrā.

Kā izvēlēties ērtāko spilvenu

Muguras sāpes nereti izraisa neērts matracis, tomēr kakla un sprandas sāpes izraisa spilveni, kas neļauj galvai ieņemt dabisku pozīciju. Neaizmirstiet, ka arī spilveni ir kvalitatīva miega sastāvdaļa. Tie jāizvēlas atbilstoši miega pozīcijai: ja guļat uz muguras, jums nepieciešams vidēja augstuma un cietības spilvens. Labākais variants ir ortopēdiskie spilveni, kas piemērojas jūsu galvas un kakla izliekumiem.

Ja esat iecienījuši gulēt uz sāniem, jāizvēlas augsts un ciets spilvens, lai plecs neizjustu spiedienu. Augstākie spilveni ir ar vilnas pildījumu. Tie lieliski notur vajadzīgo temperatūru. Tomēr, ja guļat uz vēdera, jums nepieciešams pēc iespējas zemāks un mīkstāks spilvens, lai galva netiktu pacelta. Vispiemērotākie ir mīkstie spalvu vai mākslīgo dūnu spilveni. Svarīgākais, lai spilvenā būtu mazāk pildījuma, citādāk pat dūnu spilveni var būt pārāk augsti.

Nereti ķermeņa sūtītie signāli ir vienkārši novēršami, tomēr tas nenozīmē, ka tos var ignorēt. Tā ir zīme, ka kaut kas ir jāmaina. Ja esat noilgojušies pēc komforta un labas atpūtas, par to ir jāparūpējas - labāk agrāk nekā vēlāk.