Daļa valsts iestāžu jau ieviesušas "klusēšanas-piekrišanas" principu

© Scanpix

Lai gan "klusēšanas-piekrišanas" principa ieviešana valsts pārvaldē vēl ir attīstības stadijā, daļa iestāžu to jau ir ieviesušas, teikts Valsts kancelejas informatīvajā ziņojumā par padarīto 2013.gada 2.pusgadā administratīvā sloga mazināšanā un valsts pārvaldes efektīvākā darbībā.

Ekonomikas ministrijas darba grupa patlaban turpina izvērtēt nozaru ministriju un to padotībā esošo iestāžu pakalpojumus, lai noskaidrotu, kuriem var piemērot "klusēšanas-piekrišanas" principu. Līdz šim jau ir izvērtēti 152 pakalpojumi un identificēti 39 pakalpojumi, kuriem ir iespējams piemērot šo principu.

Tomēr dažkārt valsts iestādes konstatē, ka šāda principa ieviešana nemaz nav vēlama. Piemēram, secināts, ka Uzņēmumu reģistra īstenotās procedūras ir labvēlīgākas par procedūrām "klusēšanas-piekrišanas" principa īstenošanai, jo Uzņēmumu reģistra lēmums tiek pieņemts daudz īsākā laikā, nekā būtu jāpaziņo par lēmuma pieņemšanas termiņu, kā tas būtu jādara "klusēšanas-piekrišanas" principa piemērošanas gadījumā, teikts ziņojumā.

Valsts kanceleja arī izceļ Ekonomikas ministrijas un Tieslietu ministrijas darbu, kas pilnveidojot kopīgo izpratni par šī principa piemērošanu, organizē centralizētu pakalpojumu izvērtēšanu resorā. Saskaņā ar plānu, kas paredzēja principa piemērošanu kopumā 15 valsts pārvaldes sniegtajiem pakalpojumiem, tas veiksmīgi piemērots 14 pakalpojumiem.

"Klusēšanas-piekrišanas" principa ieviešanas valsts pārvaldes sniegtajiem pakalpojumiem pasākumu plānu valdība apstiprināja 2012.gada jūnijā. Šis princips nozīmē, ka, ja noteiktajā termiņā nav saņemta atbildīgās iestādes atbilde, uzskatāms, ka noklusējums ir atļaujas sniegšana.

Svarīgākais