Eiropas parlamentā izvērtē „Costa Concordia” traģēdijas apstākļus

13. janvārī avarējušā Itālijas kruīza kuģa „Costa Concordia” bēdu stāsts vēl nav galā — ne tikai tādēļ, ka vēl nav atrasti 20 cilvēki, bet arī tādēļ, ka no tā jāizsūknē 2000 tonnas degvielas, lai novērstu tās izplūšanu jūrā. Vakar notikušo un notiekošo apsprieda Parlamenta Transporta komiteja un eirokomisārs Sīms Kallass.

Komitejas priekšsēdētājs Braiens Simpsons (Sociālisti un demokrāti, Apvienotā Karaliste) uzsvēra, ka ir svarīgi sadarboties ar Itālijas iestādēm, kas atbildīgas par negadījuma izmeklēšanu. Viņš slavēja kuģa apkalpi, kas nodrošināja vairāk nekā 4000 cilvēku evakuāciju, un visas pārējās glābšanas darbos iesaistītās personas.

Sīms Kallass atgādināja, ka nav skaidrs, vai tikuši ievēroti noteikumi — Starptautiskā konvencija par cilvēku dzīvības aizsardzību uz jūras (SOLAS), kuru pieņēma 1914.gadā pēc „Titānika” nogrimšanas, un Starptautiskās jūrniecības organizācijas drošības noteikumi.

Džomarija Udžiass (Liberāļu grupa, Itālija) pauda viedokli, ka uz kuģa bijuši pārāk daudz cilvēku, piebilstot, ka tik daudz cilvēku nav iespējams evakuēt dažās minūtēs.

„Pirms veikt jebkāda veida pasākumus, mums ir jāsagaida rezultāti,” sacīja Karlo Fidanza (Eiropas Tautas partijas grupa, Itālija). „Šī nozare ir devusi lieliskus rezultātus un ir jāaizstāv, tāpat kā cilvēki, kas tajā strādā."

„Gandrīz 80% no transporta negadījumu pamatā ir cilvēka kļūdas,” norādīts Jūrnieku sagatavošanas, sertificēšanas un sardzes pildīšanas konvencijas vietnē.

Uz avārijas vietu ir nosūtīts Eiropas Jūras drošības aģentūras kuģis „Salina Bay” kurš ir aprīkots ar vairākām naftas savākšanas sistēmām.