Japānā uzstādīts jauns vilciena ātruma rekords- 603 km/h

© Scanpix

Japānas magnētiskās levitācijas vilciens izmēģinājuma braucienā Fudži kalna pakājē, pārsniedzot 600 kilometrus stundā, otrdien uzstādījis jaunu pasaules ātruma rekordu.

Septiņu vagonu vilciens attīstīja maksimālo ātrumu 603 kilometri stundā un spēja noturēt ātrumu virs 600 kilometriem stundā gandrīz 11 sekundes, paziņoja Centrālais Japānas Dzelzceļš.

Apmēram pirms nedēļas vilciens sasniedza ātrumu 590 kilometri stundā, kas pārspēja tā 2003.gada rekordu - 581 kilometru stundā.

Magnētiskās levitācijas vilciens slīd desmit centimetru virs sliedēm un to darbina elektriski uzlādēti magnēti.

Centrālais Japānas Dzelzceļš 2027.gadā vēlas sākt vilcienu izmantot maršrutā no Tokijas uz Nagoju, kas ir otrā lielākā Japānas pilsēta un atrodas 286 kilometru attālumā.

Vilciens, braucot ar ātrumu 500 kilometru stundā, no vienas pilsētas uz otru varēs nokļūt 40 minūšu laikā, kas ir uz pusi mazāk, nekā patlaban jāpavada Japānas "Shinkansen" ātrvilcienā šajā maršrutā.

Līdz 2045.gadam plānots magnētiskās levitācijas vilciena līniju izveidot arī maršrutā Tokija-Osaka, kas ļaus uz pusi samazināt ceļojuma ilgumu un nokļūt no vienas pilsētas otrā vienā stundā un septiņās minūtēs.

Tiesa, magnētiskās levitācijas dzelzceļa līniju celtniecības izmaksas ir astronomiskas. Līnijas izbūve līdz Nagojai maksās 100 miljardus ASV dolāru. Vairāk nekā 80% no tās vedīs caur dārgiem tuneļiem.

Japāna patlaban meklē arī iespējas pārdot savus "Shinkansen" ātrvilcienus un magnētiskās levitācijas vilcienus citām valstīm. Aktīvi šajos plānos iesaistījies Japānas premjerministrs Sindzo Abe, kurš cenšas atdzīvināt Japānas ekonomiku daļēji ar infrastruktūras tehnoloģiju eksporta palīdzību. Šīs nedēļas nogalē viņš plāno doties uz ASV, kur piedāvās tehnoloģiju ātrvilciena maršrutam Ņujorka-Vašingtona.

Svarīgākais