Atpakaļ uz nra.lv

Kā tā? Talsu pusē apbedīšanas firma atsakās radiniekiem atdot mirstīgās atliekas

tautaruna.lv 12.aprīlis 2019, 14:33
 
F64
Sievieti pēc nāves sociālajā aprūpes centrā Ventspils pusē nogādā uz apbedīšanas namu Talsu novadā, taču radiniekiem neļauj paņemt mirstīgās atliekas, vēsta raidījums "Bez Tabu".

“Mēs ieradāmies uz “Apbedīšanas nams - Krematorija” morgu pēc mirušā, viņi izrakstīja rēķinu, bet atteicās izsniegt mirušo, kamēr rēķins nebūs samaksāts. Tāda prakse mums ir pirmo reizi,” tā par ierašanos Talsu novadā stāsta Valmieras apbedīšanas biroja “Ritus” vadītājs un arī mirušās sievietes meitas pilnvarotais pārstāvis Edmunds Litiņš. Viņš kopā ar firmas darbinieku pēc mirstīgajām atliekām uz “Apbedīšanas namu - Krematorija” brauc jau otro reizi.

“Mēs pieteicāmies, ka mēs varam to rēķinu nogādāt piederīgajai un viņa pati tiks galā ar pakalpojumu sniedzēju. Viņi tam nepiekrita. Nonācām līdz tam, ka izsauca policiju,” turpina Edmunds.

Likuma varas pārstāvis no vietējā iecirkņa ilgu laiku cenšas ieviest skaidrību un tomēr panākt līķa izsniegšanu, taču vietējie apbedītāji pastāv uz savu. “Arī ar policijas palīdzību mēs to mirušo nevarējām atgūt, un mirusī persona tika paturēta kā ķīla, kamēr netiks samaksāta nauda. Nu, tas ir kaut kas nedzirdēts, manuprāt, vispār pasaulē. Mēs nekad neatļautos, ja mums nesamaksā par mūsu pakalpojumu, aizturēt mirušo,” uzsver apbedīšanas biroja “Ritus” vadītājs.

Tuviniekiem nākas atcelt ieplānotās bēres, jo beigu beigās nemaz nav, ko guldīt zemes klēpī.

“Apbedīšanas nama - Krematorija” pārstāvis Edgars Timpa pa telefonu izskaidro rēķinā redzamo pozīciju izmaksu veidošanos un norāda, kā tā ir normāla prakse, turklāt arī firmas mājaslapā atrodama informācija par pakalpojumu cenām. Līdz ar to morgā nesaskata nekādus šķēršļus. Atbildot uz jautājumu, vai uzņēmums šajā situācijā negrasās piekāpties, Edgars uzsver, ka šajā gadījumā, “kā tas tagad izskatās, apmēram ar spēku pozīciju, bez maz vai - atdodiet un uz redzēšanos? Nu, ziniet, tas, kā minimums, nav civilizēti”.

Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) pārstāve Santa Zarāne, komentējot radušās domstarpības, uzsver, ka vispirms jāmēģina tikt galā savstarpējo sarunu līmenī, bet, ja tas neizdodas, pastāv iespēja tiesāties. Ņemot vērā radušos situāciju, vispirms labāk veikt samaksu par pakalpojumu un tad piedzīt iespējamos netaisnīgi iekasētos līdzekļus. PTAC uzskata, ka firma ir tiesīga prasīt apmaksāt rēķinu par pakalpojumiem.

Avots

Uzzini pirmais, par ko runā Latvijā un pasaulē, pievienojoties mums Telegram vai Whatsapp kanālā.

 
Autorizācija
Komentē Jaunākais: Šodien, 2:13

Jaunākās diskusijas