Rīgas pašvaldības iestādēs beidzot var norēķināties ar karti

Rīgas pilsētas pašvaldības iestādēs beidzot iespējams norēķināties ar karti - 14 iestādēs pērn uzstādīti kopumā 52 termināļi, liecina Rīgas domes Finanšu departamenta apkopotā informācija.

2010.gada februārī, izskatot kādas Rīgas iedzīvotājas iesniegumu par šķēršļiem dzīvesvietas deklarēšanas procesā, Rīgas domes Birokrātijas apkarošanas centrs veica pētījumu Rīgas pilsētas pašvaldības izpilddirekcijās, konstatējot, ka vienīgi Rīgas Austrumu izpilddirekcijā ir nodrošināta iespēja uz vietas norēķināties par sniegtajiem pakalpojumiem, jo tās telpās atrodas bankas filiāle. Pārējās iestādēs šādas iespējas nebija.

Par problēmu tika informēts Rīgas pilsētas izpilddirektors, un 2010.gada otrajā pusē iespēja norēķināties ar maksājumu kartēm tika nodrošināta arī Mājokļu un vides departamenta Kapsētu pārvaldē, Rīgas 95. vidusskolā, Rīgas Natālijas Draudziņas vidusskolā, Svētā Pētera baznīcā un bijušajā Tūrisma koordinācijas un informācijas centrā.

Līdz 2012.gada nogalei termināļi uzstādīti vēl deviņās vietās - tuvākajā laikā ar maksājumu kartēm varēs norēķināties arī Rīgas pilsētas būvvaldē, Finanšu departamenta Pašvaldības ieņēmumu pārvaldē, Rīgas domes Satiksmes departamentā un Rīgas domes Apmeklētāju pieņemšanas centrā.

Termināļi norēķiniem ar kredītkartēm uzstādīti arī Rīgas Jūgendstila centra muzejā, Rīgas Pašvaldības policijā, Rīgas Austrumu izpilddirekcijā, Rīgas Pārdaugavas izpilddirekcijā, Rīgas Ziemeļu izpilddirekcijas Dzimtsarakstu nodaļā, Rīgas pilsētas sociālās aprūpes centrā "Gaiļezers".

Sarunu procedūras rezultātā pērn 13.martā Finanšu departaments un "Nordea Bank Finland Plc Latvijas filiāle" noslēdza līgumu par POS termināļu ieviešanu un apkalpošanu 14 Rīgas pilsētas pašvaldības iestādēs. Saskaņā ar līgumu "Nordea" veic visas nepieciešamās sagatavošanas darbības sistēmu testēšanai, lai līgumā paredzētie pakalpojumi iestādēm un pašvaldības iedzīvotājiem pilnā apmērā tiktu nodrošināti, sākot ar 13.jūliju, tomēr termināļu ieviešanas gaitā radušies sarežģījumi ar atbilstošas programmatūras izstrādi, tāpēc termiņš pagarināts līdz 12.novembrim.

Pēc tam tika veikta "Nordea" un Rīgas domes informācijas sistēmu pielāgošana un papildināšana, lai nodrošinātu maksājumu pieņemšanu, apstrādi, kontu izrakstu sagatavošanu, maksājumu identifikāciju un apmaksāto rēķinu iegrāmatošanu, uzstādīti POS termināļi un Rīgas pilsētas pašvaldības iestāžu darbinieki apmācīti, kā strādāt ar maksājumu kartēm.

Ar banku noslēgtais līgums paredz, ka "Nordea" nodrošinās POS termināļu apkalpošanu trīs gadus - līdz 2015.gada 13.jūlijam. Pakalpojuma samaksu atbilstoši apstiprinātajam Rīgas pilsētas pašvaldības budžetam nodrošinās Finanšu departaments.

POS termināļu ieviešana un papildu izmaksas, kas saistītas ar pilnveidojumiem Rīgas domes informācijas tehnoloģiju sistēmās, pašvaldībai izmaksājušas 83 000 latu. No kopumā 52 uzstādītajiem termināļiem 40 ir stacionārās, bet 12 - mobilās ierīces.

Iedzīvotāji pēdējo pāris gadu laikā vairākas reizes sūdzējušies par ierobežotajām pakalpojumu apmaksas iespējām - nepieciešamību doties uz banku, tādējādi tērējot laiku un finanšu līdzekļus.

Svarīgākais