Šodien notiks svinīga rekonstruētā Rīgas apvedceļa pārvada pār Ventspils šoseju atklāšana.
Pasākumā piedalīsies satiksmes ministrs Kaspars Gerhards (TB/LNNK), LVC valdes priekšsēdētājs Ivars Pāže, SIA "Inženierbūve" valdes priekšsēdētājs Ainārs Paeglītis un SIA "Tilts" valdes priekšsēdētājs Sergejs Gridņevs. Plkst.10 LVC apspriežu zālē notiks preses konference, kurā Pāže un LVC Ražošanas pārvaldes direktors Gints Alberiņš informēs par paveikto autoceļu nozarē būvniecības sezonas laikā.
LVC informē, ka vecais dzelzsbetona rāmja pārvads ar kastveida laiduma konstrukciju bija būvēts pirms 32 gadiem. Veicot pārvada tehniskā stāvokļa un nestspējas izpēti, tika konstatēts, ka pārvadam ir bojāta hidroizolācija un ūdens caursūkšanās dēļ notiek spriegoto kūļu un to enkuru pastiprināta korozija. Kastveida laiduma konstrukcijā bija redzamas plaisas, kā arī konstatētas salīdzinoši lielas ielieces, kas 32 gadu laikā pakāpeniski pieaugušas līdz 209 milimetriem.
Pēdējo sešu gadu laikā deformācija pieauga par 2-3 milimetriem gadā. Savukārt sasprieguma spēks kūļos bija samazinājies par 50%-60% no sākotnējā lieluma, kas radīja pašsvara ierosināto piepūļu palielināšanos, kā arī konstrukcijas nestspējas rezerves samazināšanos. Pamatojoties uz veikto ceļa pārvada tehniskā stāvokļa un nestspējas novērtējumu, tika pieņemts lēmums izstrādāt ceļa pārvada rekonstrukcijas būvprojektu un 2008.gada pavasarī sākt rekonstrukcijas būvdarbus.
Gatavojoties būvniecībai, vissarežģītākais darbs bija vecā pārvada demontāža. Virs esošā ceļa vajadzēja noņemt gandrīz simts metrus garu laidumu ar kopsvaru ap 2000 tonnas pēc iespējas mazāk ietekmējot satiksmi. Tika apspriests variants veikt kontrolētu spridzināšanu, bet galu galā demontāžu nolēma veikt ar speciālu tehniku. Tiltu demontāžu abās būvniecības kārtās paveica mazāk kā 48 stundās brīvdienu un nakts laikā.
Jaunais ceļa pārvads ir veidots kā vanšu sistēmas tilts, kura kopējais garums ir 87 metri. Pārvads ir veidots ar divām atsevišķām brauktuvēm katrā kustības virzienā, to platums 12,75 metri ar vienu metru platu metāla konstrukcijas ietvi. Ceļu pārvadā iebūvētie vanti Latvijā tiek izmantoti jau ceturto reizi, taču pirmo reizi ar iepriekš saspriegšanas tehnoloģiju.
Būvprojekta autors ir "Inženierbūve", bet būvdarbus veica "Tilts". Rekonstrukcijas darbi izmaksāja 4,48 miljonus latu.