Vides un ekonomikas speciālisti diskutēs par Ziemeļu transporta koridora 2.posma variantiem

Vides un ekonomikas speciālisti šodien diskutēs par Ziemeļu transporta koridora 2.posma variantiem, aģentūru LETA informēja Rīgas domes Pilsētas attīstības departamentā.

Par šo Ziemeļu transporta koridora posmu iedzīvotāji un speciālisti vairākās diskusijās pauduši dažādus viedokļus. Pagājušā nedēļā notika iedzīvotāju, kā arī arhitektu, pilsētplānotāju un inženieru sanāksmes par Ziemeļu transporta koridora 2. posma risinājumiem. Savukārt šodien notiks tikšanās ar vides un ekonomikas speciālistiem.

7.janvārī sabiedriskās apspriešanas sanāksmē piedalījās vairāk nekā 130 iedzīvotāji. Tika diskutēts par projekta būtību un ieguvumiem kopumā, ietekmi uz pilsētas satiksmi, par ietekmi uz gaisa kvalitāti, par notekūdeņu kanalizācijas risinājumiem trases izbūves laikā, kā arī par Upes ielas nākotni gadījumā, ja tiks izvēlēts trases novietojuma 2.variants.

Diskusijā lielāko atbalstu guva trešais variants, kur trase virzās pa tuneli zem Meža kapu dienvidu daļas, virszemē pa Bukultu ielu zemes līmenī, bet no Ganību dambja līdz Daugavgrīvas ielai paredzēts augstais tilts pāri Daugavai.

Savukārt arhitektu, pilsētplānotāju un inženieru sanāksmē 8.janvārī piedalījās vairāk nekā 40 speciālisti no Satiksmes Ministrijas, Latvijas Arhitektu savienības, Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas, VAS "Latvijas Dzelzceļš", VAS "Latvijas Valsts ceļi", AS "Latvijas Tilti" un citām iestādēm.

Diskusijās laikā tika pausts atbalsts gan trases 2., gan 3. novietojuma variantam. Kā argumentus par labu otrajam variantam speciālisti minēja trases efektīvāku iesaisti pilsētas ielu tīklā, jo tikai šis variants paredz savienojumu ar Skanstes ielu, un turklāt mazsvarīgs nav arī viszemāko izmaksu jautājums.

Savukārt par labu trešajam variantam runā tā pozitīvāka ietekme uz pilsētvidi un projektējamās trases tuvumā dzīvojošajiem, pateicoties trases novietojumam un laikam atbilstošākiem tehniskajiem risinājumiem, pēc iespējas samazinot estakāžu nepieciešamību. Pirmais variants tika atzīts par tehniski korektu un ar kopumā pozitīvu ietekmi uz pilsētvidi, taču mazāka krustojumu skaita dēļ tam būtu mazāka loma pilsētas satiksmes uzlabošanā, un tas turklāt ir arī visdārgākais variants.

Kā ziņots, līdz 27.janvārim notiek ietekmes uz vidi novērtējuma sabiedriskā apspriešana Ziemeļu transporta koridora 2.posmam - no Daugavgrīvas ielas līdz Gustava Zemgala gatvei. Iedzīvotāju vērtējumam tiek piedāvāti trīs Ziemeļu transporta koridora 2.posma alternatīvie risinājumi.

Kopumā Ziemeļu transporta koridora īstenošanas rezultātā tiks uzbūvēts ērts ātrsatiksmes autoceļš, kas šķērsos Rīgu rietumu-austrumu virzienā, neskarot pilsētas vēsturisko centru. Plānotais ceļa garums ir ap 30 kilometriem.

Rietumos Ziemeļu koridors pieslēgsies Rīgas apvedceļam pie Babītes, bet austrumos - pie Vidzemes šosejas Berģos. Projekts ģeogrāfiski sadalīts četros posmos, no kuriem visnozīmīgākais un sarežģītākais ir tieši pašreiz uz sabiedrisko apspriešanu nodotais 2.posms, kas šķērso Daugavu un virzās gar pilsētas centru tā ziemeļu pusē no Daugavgrīvas ielas līdz Gustava Zemgala gatvei.

Ziemeļu koridora 2. posma pirmajā variantā visa autotrase posmā starp Daugavgrīvas ielu un Gustava Zemgala gatvi ievietota tunelī, tai skaitā, tunelis ir zem Meža kapiem. Šis variants ir krietni dārgāks nekā citi varianti, bet ar vispozitīvāko ietekmi uz dzīvojamām mājām, vietējās satiksmes organizāciju, vidi, ainavu un kultūras mantojumu salīdzinājumā ar pārējiem piedāvātajiem variantiem.

Otrajā variantā trase posmā no Gustava Zemgala gatves virzās pa estakādi, apejot Meža kapus, tālāk pa Upes ielu un Skanstes ielu līdz Ganību dambim, pārejot augstajā tiltā pāri Daugavai. Meža kapu apejas izbūvei nepieciešams nojaukt dažas dzīvojamās mājas, taču, pat ierēķinot nekustamā īpašuma atpirkšanas izdevumus, šis variants ir daudz lētāks par abiem pārējiem piedāvātajiem variantiem.

Variants salīdzinoši visvairāk skar dzīvojamās mājas ap projektējamo trasi, sarežģī vietējās satiksmes organizāciju, atstāj lielāko ietekmi uz vidi, ainavu un kultūras mantojumu, taču kā būtisks ieguvums vērtējams Skanstes ielas apkaimes sasniedzamības uzlabošanās.

Savukārt trešajā variantā trase virzās pa tuneli zem Meža kapu dienvidu daļas, virszemē pa Bukultu ielu zemes līmenī, bet no Ganību dambja līdz Daugavgrīvas ielai - augstais tilts pāri Daugavai. Šis variants ir dārgāks nekā otrais variants (ar estakādi), taču tas ir labāks no ietekmes uz dzīvojamām mājām, vietējās satiksmes organizācijas, vides, ainavas un kultūras mantojuma viedokļa.

Atsauksmes līdz 27.janvārim var iesniegt Vides pārraudzības valsts birojā, Rūpniecības ielā 23, Rīgas domē, 2.stāvā, atsauksmēm paredzētajā kastītē un Pilsētas attīstības departamentā Amatu ielā 4, kā arī visos Rīgas domes Apmeklētāju pieņemšanas centros.

Materiāli par Ziemeļu transporta koridora 2. posmu ir pieejami Rīgas domē, 2.stāvā, un mājas lapā "www.rdpad.lv", kur ir atrodama arī speciāli izveidotā aptaujas anketa par Ziemeļu koridora 2.posma trases variantiem.

Svarīgākais