Ceturtdiena, 28.marts

redeem Ginta, Gunda, Gunta

arrow_right_alt Latvijā \ Reģionos

LAU prioritāte – Ūdens atvades sistēmas sakārtošana grants ceļiem

10 CENTIMETRI. Kopumā uz nepilnu piecu kilometru gara posma tiek uzvests 2908 kubikmetru grants un šķembu maisījuma © Publicitātes foto

Līdz ar veiktajām investīcijām valsts galveno autoceļu rekonstrukciju projektos šogad labā vai ļoti labā tehniskajā stāvoklī būs jau ap 70% galveno ceļu, iepretim 57,3% pirms gada, uzsver satiksmes ministrs Uldis Augulis. Šogad VAS Latvijas autoceļu uzturētājs (LAU) viena no valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas darbu prioritātēm ir ūdens atvades sistēmu sakārtošana grants autoceļiem. Ūdens atvades sistēmas sakārtošana ir plānota tajos ceļu posmos, kuros pavasarī un rudenī šķīdoņa dēļ ir apgrūtināta ceļa caurbraucamība.

Plānots ūdens atvades sistēmu sakārtot vairāk nekā 50 valsts autoceļu posmiem. VAS Latvijas autoceļu uzturētājs valdes priekšsēdētājs Raitis Nešpors: «Kopumā esam izveidojuši sarakstu ar vairākiem simtiem ceļu posmu, kuriem ir nepieciešams veikt ūdens atvades sakārtošanas darbus. Pieejamā finansējuma ietvaros plānveidīgi šos darbus veiksim katru gadu. Ūdens atvades sakārtošana ir plānota tajos ceļu posmos, kuros pavasarī un rudenī šķīdoņa dēļ ir apgrūtināta ceļa caurbraucamība.

PROFILĒŠANA. Ceļa profilēšana ir ļoti svarīga ceļa darbu sastāvdaļa - veidojot apmēram trīs grādu kritumu grāvju virzienā, tiek panākts, ka ūdens no ceļa notek / Publicitātes foto

Autoceļš V1411 Pope-Valdemārpils ir īsākais visiem, lai nokļūtu no Valdemārpils Ventspilī vai atpakaļ, taču ne visā ceļa garumā ir asfaltbetona segums. Apmēram sešu septiņu kilometru posmam savulaik asfalta sega tā arī nav uzklāta. Līdz ar to braukšanas apstākļi nebija komfortabli, un nereti braucēji izmantoja citus apbraucamos ceļus. Turklāt šo ceļu aktīvi izmanto smagais transports - pārvietojas meža tehnika, brauc baļķu vedēji, un kravas mašīnas izved kūdru no vietējā purva. Šāda smagā transporta satiksmes intensitāte ietekmēja kopējo ceļa stāvokli, kura grants segums nebija atjaunots desmitiem gadu, arī grāvji pilnvērtīgi nepildīja savas funkcijas.

GRĀVIM ceļa saglabāšanā ir būtiska nozīme - ātrāk ūdens no ceļa notek un aizplūst pa grāvi / Publicitātes foto

Pirms dažiem gadiem savests kartībā apmēram divu kilometru posms no Ventspils rajona robežas līdz Ģibzdei, bet šogad darbi norit 5 kilometru posmā no Lielsalām līdz Ģibzdei jeb no 15. līdz 20. kilometram uz autoceļa Pope-Valdemārpils. Iepriekš šajā ceļa posmā lietus periodos bieži ūdens stāvēja grāvjos un ceļa malā, dažkārt arī uz paša ceļa, tādējādi tas izmirka, un braukšana, kā arī ikdienas uzturēšanas darbu kvalitatīva veikšana bija apgrūtinoša.

KĀRTĪBĀ. Jau līdz septembra beigām darbi būs pabeigti un arī ceļa posma Pope-Valdemārpils grants seguma ceļš būs sakārtots, tā ka uzlabosies gan braukšanas apstākļi, gan ceļa kalpošanas laiks / Publicitātes foto

LAU Talsu ceļu rajona Talsu nodaļas vadītājs Andris Kondrāts precizē veikto darbu apjomu: «Objektā norit grāvju atjaunošana un grants seguma kārtas atjaunošana. Kopumā grāvju tīrīšana tiks veikta 3875 kubikmetru apjomā. Savukārt uz esošā grants seguma uzbērta apmēram desmit centimetrus bieza grants un šķembu kārta, tādējādi atjaunot greiderējamo kārtu 2908 kubikmetru apjomā. Grants un šķembu virskārta tiek uzbērta pēc grāvju iztīrīšanas, tad tā tiek izlīdzināta un noveltņota. Pēc tam greiders veido ceļa profilu ar slīpumu apmēram trīs grādu kritumu grāvju virzienā, kas nodrošina, ka viss ūdens notek grāvī.» Plānots, ka darbus objektā pilnībā pabeigs līdz septembra beigām.