Pucens: Valdības lēmums iekļaut azartspēles starp krīzē atbalstāmajām nozarēm ir slikts signāls

© Kaspars Krafts/F64 Photo Agency

Politiskās partijas "KPV LV" Saeimas frakcijas vadītāja vietnieks Ēriks Pucens norāda, ka partija nekad nav atbalstījusi azartspēļu uzņēmumu iekļaušanu starp krīzē atbalstāmajām nozarēm, un šādu atsevišķu viedokli otrdienas valdības sēdē pauda partijas ministri – iekšlietu ministrs un ekonomikas ministra pienākumu izpildītājs Sandis Ģirģens un labklājības ministre Ramona Petraviča. Neskatoties uz to, pārējo partiju ministri un premjers atbalstīja iekļaušanu sarakstā.

Ēriks Pucens norāda, ka valsts finanšu atbalsts uzņēmumiem nav bezizmēra, tāpēc ir jādod priekšroka atbalstīt to biznesu, kas sniedz pievienoto vērtību valstij un sabiedrībai: "Azartspēles rada tikai postu, tāpēc nedrīkst būt ne runas par to iekļaušanu vienā kategorijā ar citām tautsaimniecības nozarēm. Mēs izjūtam šobrīd ļoti lielu šīs nozares mobingu un vienlaikus arī politisku atbalstu, bet "KPV LV" šajā jautājumā ir nelokāms. Mūsu ministri MK sēdē arī pauda viedokli, ka valsts nedrīkst par nodokļu maksātāju naudu atbalstīt azartspēļu biznesa "pārziemošanu". Savukārt kritiku neiztur argumenti par darbiniekiem, jo tie var reģistrēties Valsts nodarbinātības dienestā un saņemt valsts nodrošinātu sociālo pabalstu, kā arī pārkvalificēties un strādāt citās nozarēs. Šobrīd iznāk, ka sabiedrība par saviem nodokļiem atbalsta sērgu, kas pazudinājusi daudzas ģimenes."

Vienlaikus Pucens pauž satraukumu, ka šis Ministru kabineta lēmums ir pretstatā Saeimas lēmumam, kas ar azartspēļu vietu aizvēršanu uz Covid-19 ārkārtas laiku pauda atklātu "nē" azartspēlēm. Viņš arī atzina, ka no visiem Ministru kabineta ministriem tikai "KPV LV" ministri iestājās pret, savukārt pārējie - tostarp JKP ministri, kuru pārstāvētā partija Saeimā paši iesniedza priekšlikumu par azartspēļu zāļu aizslēgšanu - atbalstīja šī biznesa iekļaušanu atbalstāmo nozaru sarakstā.

Latvijā

Vācijas interneta tirdzniecības uzņēmums "Zalando" trešdien paziņoja, ka grasās iegādāties konkurentu "About You" par 1,1 miljardu eiro, lai radītu Eiropas platformu, kas spētu labāk konkurēt ar Ķīnas interneta tirdzniecības milžiem.