Ikšķiles vidusskolas direktors izstrādā alternatīvu pedagogu darba samaksas modeli

© Scanpix

Ikšķiles vidusskolas direktors Česlavs Batņa izstrādā alternatīvu jaunajam pedagogu darba samaksas modelim, ko jau kopš 2014.gada veido Izglītības un zinātnes ministrija (IZM).

Kā sarunā ar aģentūru LETA pastāstīja Batņa, alternatīvo modeļa variantu viņš sācis izstrādāt pērnā gada oktobrī un patlaban tas esot izstrādāts "uz aptuveni 70%".

Viņš skaidroja, ka, saskatot vērā ņemamas nepilnības ministrijas izstrādātajā modelī, pieņemts lēmums izstrādāt alternatīvu modeli, kas balstās praktiķu redzējumā par to, kā būtu jāaprēķina pedagogu algas. Batņa, kurš strādājis gan mazākā, gan arī lielā skolā, uzskata, ka viņš jaunajā modelī iekļauj praktiskus apsvērumus un viņa izveidotā aprēķina formula ir skaidrāka un saprotamāka.

Batņa norādīja, ka viņa vīzija par algu aprēķināšanu saskan ar Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības (LIZDA) redzējumu, turklāt, kā aģentūrai LETA sacīja LIZDA vadītāja Inga Vanaga, modeļa alternatīvās pašreizējās vadlīnijas ir saprotamākas, taisnīgākas un varētu būt atbalstāmas.

Batņas jaunais modelis balstītos uz 40 stundu darba nedēļu, nevis 36 stundu darba nedēļu, kā to paredz IZM izstrādātā modeļa variants. Tā kā modeļa alternatīva vēl nav pabeigta, Batņa pagaidām atturas atklāt sīkākas detaļas par modeļa saturu un būtību.

Latvijā

“Polija un Latvija apzinās, ka Eiropai ir jāstrādā pie konkurētspējas veicināšanas, inovācijām un birokrātijas mazināšanas un nākamo pusgadu šiem jautājumiem pievērsīs pastiprinātu uzmanību. Mēs varam strādāt kopā un pastiprināt jau līdz šim veiksmīgo sadarbību,” par secinājumiem pēc divu dienu vizītes Polijā norāda ekonomikas ministrs Viktors Valainis. Polija nākamos sešus mēnešus būs prezidējošā valsts ES Padomē.

Svarīgākais