IZM: Pieaugošais pedagogu skaits varētu būt skaidrojams ar neprecizitātēm datubāzē

© F64

Lai gan Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) mājaslapā publicētie dati par pedagogu skaitu šajā mācību gadā liecina par pedagogu skaita pieaugumu, nozarē strādājošie norāda, ka IZM dati, iespējams, ir nekorekti.

Par iemeslu tam tiek minēta iespēja vienu pedagogu, kuram ir vairākas darba vietas, skaitīt katrā no izglītības iestādēm, kur pedagogs strādā. Tādējādi rodoties iespaids, ka valstī ir vairāk pedagogu, nekā tas ir patiesībā.

IZM skaidro, ka dati, kas tika publicēti par 2014./2015.mācību gadu, ņemti no Valsts izglītības informācijas sistēmā (VIIS) esošas atskaites skolu līmenī. IZM min, ka iespējamie iemesli, kāpēc skaitļi ir lielāki par iepriekšējo gadu, varētu būt tieši neprecizitātes minētajā datubāzē.

Ministrijā skaidro, ka VISS atskaitē iekļauti arī ilgstoši slimojošie un dekrēta atvaļinājumā esošie pedagogi, kuri netiek atspoguļoti valsts statistikas atskaitēs, kuru dati izmantoti iepriekšējos gados.

Tāpat skolas ne vienmēr laicīgi VIIS sistēmā izbeidz piederības pedagogiem, kuri skolā vairs nestrādā. Par piemēru tiek minēts tas, ka šajā skaitā nav iekļauti, bet VIIS pie darbību izbeigušām skolām joprojām ir aktīvas aptuveni 1700 pedagogu piederības.

Kā ziņots, 2014./2015.mācību gadā Latvijā pamata un vidējās vispārējās izglītības iestādēs pedagogu skaits sasniedzis 30 733, kas ir par 5,26% vairāk nekā pērn, liecina IZM mājaslapā pieejamie operatīvie dati par pedagogu skaitu.

Svarīgākais