Ceturtdien, 6. decembrī, Londonā Ventspils ventu kampaņa ieguva īpašo žūrijas balvu par radošumu un inovatīvu pieeju, kā arī kļuva par uzvarētāju konkursa „Eiropas Izcilības balva 2012” („European Excellence Awards 2012”) kategorijā „Kampaņu uzsākšana” („Launch”), kur tā izkonkurēja tādu kompāniju kā „Marks & Spencer”, „Samsung Electronics”, „Sony Ericsson” un Bornmutas (Lielbritānija) tūrisma biroja īstenotās kampaņas.
Žūrija, piešķirot īpašo balvu, Ventspils ventu kampaņu izcēla no vairāk kā 1600 iesniegtajiem projektiem.
Ventspils ventu kampaņa jeb koncepts „Valsts valstī”, kuru Ventspils pilsēta īstenoja sadarbībā ar aģentūru „DDB Worldwide Latvia” un „Nords Porter Novelli”, guvusi panākumus arī iepriekš. Ventspils venti jau guvuši ievērojamus panākumus starptautiskajā radošās izcilības festivālā „ADwards” šī gada martā – Ventspils venti ieguva zelta ordeni integrēto kampaņu kategorijā, uzvarēja tautas balsojumā un ieguva festivāla Grand Prix.
Tāpat Ventspils ventu kampaņa šī gada maijā ieguva sudraba godalgu prestižajā starptautiskajā Kijevas reklāmas festivālā, kur tā startēja PR kampaņu kategorijā. Savukārt divus apbalvojumus tā saņēma 13.starptautiskajā reklāmas festivālā „Golden Hammer” – zelta āmuru reklāmas kampaņu kategorijā un sudraba āmuru – PR kategorijā.
Vēl ventu kampaņa jeb projekts „Valsts valstī” šī gada novembrī uzvarēja mazbudžeta kategorijā konkursā “Password 2012”.
„Būt atšķirīgam un strādāt radoši publiskā sektora organizācijā ir diezgan liels izaicinājums, jo prasa stingru pārliecību, augstu sagatavotības pakāpi, perfektu realizāciju un spēju aizstāvēt savu ideju. Ventspils ventu kampaņa ir spilgts pierādījums tā novērtējumam, sākot ar VARAM vērtējumu par šo projektu kā pilnīgi neradošu līdz Eiropas mēroga godalgām. Ventspils ventu kampaņa patiesībā atklāja, cik politiķi un ierēdņi mūsu valstī spēj būt radoši savā domāšanā un inovatīvi. Esmu gandarīts par katru Ventspils panākumu starptautiska mēroga konkursos, kas vēlreiz apliecina Ventspils pilsētas darbības augsto potenciālu,” norāda Ventspils pilsētas domes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.
Ventspils ventu kampaņas pamatā ir pilsētas unikalitāte un atšķirīgums, kas jau iepriekš bija sabiedrībā radījis viedokli par Ventspili kā valsti valstī. Pilsētai jau bija savs karogs, savs ģerbonis, sava valoda un pat sava laika zona, tāpēc likumsakarīgs bija lēmums par savas naudas – ventu – ieviešanu un savas virtuālās vēstniecības www.visitventspils.com izveidi.
Ventu ieviešana izraisīja plašu rezonansi gan Latvijā, gan ārvalstīs. Kampaņas pirmajā periodā bija iespējams iegūt dāvanā 300 ventus, apmeklējot Ventspils Tūrisma informācijas centru jeb Ventu banku. Savukārt no 2011.gada decembra ventus iespējams nopelnīt, reģistrējoties un izpildot dažādus uzdevumus Ventspils virtuālajā vēstniecībāwww.visitventspils.com . Kopumā ventu projektā iesaistījušies jau gandrīz 47 tūkstoši cilvēku, kopumā savā īpašumā iegūstot vairāk nekā 11 miljonus ventu.