Premjers: Ar CAF nevar slēgt līgumu, kas Latvijai neļaus saņemt ES kohēzijas līdzekļus

Nevar pieļaut risku, ka AS "Pasažieru vilciens" (PV) valde un Spānijas kompānija "Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles S.A." (CAF) noslēdz tādu līgumu, kura dēļ tiks veikta finanšu korekcija un Latvija daļēji vai pilnībā nesaņems Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda līdzekļus, šodien žurnālistiem sacīja Ministru prezidents Valdis Dombrovskis (V).

Viņš atgādināja, ka saskaņā ar Eiropas Komisijas norādēm jau iepriekšējā līguma variantā, kurš tika piedāvāts CAF, bija novirzes no iepirkuma objekta prasībām. Ja šī situācija netiks mainīta, tad tiks piemērota finanšu korekcija un Latvija daļēji vai pilnībā nesaņems ES Kohēzijas fonda līdzekļus, norādīja premjers.

Tāpēc viņš cer, ka notiek intensīvas sarunas ar mērķi noslēgt tādu līgumu, kas atbilst iepirkuma objektam. Dombrovskis apstiprināja, ka rītdiena, 2.oktobris, ir pēdējais šī jautājuma atrisināšanas termiņš un tas netiks pagarināts.

Kā ziņots, 26.septembrī PV nodeva Spānijas uzņēmumam vēstuli, kurā precīzi formulēja piecus vilcienu iepirkuma līguma grozījumu punktus. CAF paziņoja, ka nav gatavs slēgt jaunu vilcienu iepirkuma līgumu, kā to piedāvāja Latvijas puse, bet gan veikt grozījumus jau 2.aprīlī parakstītajā līgumā.

Jauno 34 elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu iepirkuma iegādes kopējās izmaksas tiek plānotas 144 miljonu latu apmērā, no kuriem ES Kohēzijas fonda finansējums būs 100 miljoni latu, bet PV līdzfinansējums šā projekta realizācijai būs 44 miljoni latu. Savukārt otra līguma daļa paredz šo vilcienu uzturēšanu 30 gadu periodā. Kopumā līguma vērtība ir 610,76 miljoni eiro (429,24 miljoni latu). Jaunajiem vilcieniem ir jābūt saražotiem līdz 2015.gada augustam.

CAF un PV par parakstītā jauno vilcienu iepirkuma līguma grozījumiem jāvienojas līdz rītdienai, 2.oktobrim.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais