Štokenbergs: PV gaida no CAF lielāku izpratni

AS "Pasažieru vilciens" vadība sagaidītu lielāku izpratni no Spānijas mašīnbūves uzņēmuma "Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles" (CAF) puses, "kā ievērot Eiropas Savienībā noteiktās iepirkuma procedūras", biznesa portālam "Nozare.lv" norādīja PV valdes loceklis Aigars Štokenbergs.

"Viņi nemēģina piekrist ES viedoklim," uzsvēra amatpersona.

Turklāt Spānijas uzņēmuma pārstāvji izvairoties no tikšanās ar PV valdi. "Esam CAF izteikuši divus piedāvājumus tikties, viņi uz tiem nav atbildējuši. Pēdējā tikšanās bija 24.jūlijā," skaidro Štokenbergs.

Vienlaikus viņš norāda, ka PV valde turpinās sarunas ar CAF un laiks rādīšot, vai izdosies līgumu parakstīt līdz 2.oktobrim.

Uz jautājumu, vai sarunās tika runāts par kopuzņēmuma izveidi, Štokenbergs norādīja, ka nevar komentēt spekulācijas, baumas un izdomājumus.

Kā ziņots, Eiropas Komisijai (EK) Latvijā iestrēgušais konkurss par jaunu vilcienu iepirkumu joprojām rada bažas, jo šiem mērķiem paredzētā nauda stāv iesaldēta, šodien telekompānijā LNT atzina EK pārstāvniecības Latvijā vadītāja Inna Šteinbuka.

Šteinbuka jau iepriekš izteica bažas par jauno vilcienu iepirkuma projekta novilcināšanu, tomēr AS "Pasažieru vilciens" (PV) mierināja, ka uztraukumam neesot pamata, jo sarunām ar vilcienu ražotāju CAF par līguma grozījumiem noteikts precīzs termiņš oktobra sākumā.

Jauno 34 elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu iepirkuma iegādes kopējās izmaksas tiek plānotas 144 miljonu latu apmērā, no kuriem Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums būs 100 miljoni latu, savukārt PV līdzfinansējums šā projekta realizācijai būs 44 miljoni latu. Savukārt otra līguma daļa paredz šo vilcienu uzturēšanu 30 gadu periodā. Kopumā līguma vērtība ir 610,76 miljoni eiro (429,24 miljoni latu). Jaunajiem vilcieniem ir jābūt saražotiem līdz 2015.gada augustam.

PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no valstij piederošās Latvijas dzelzceļa kompānijas "Latvijas Dzelzceļš" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas Dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī PV tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

Svarīgākais