Par paraugu citiem uzņēmējiem iedzīvotāji uzskata Aivaru Lembergu, Gunāru Ķirsonu un Vitāliju Gavrilovu, liecina jaunākā "DNB Latvijas barometra" pētījuma rezultāti.
Jautāti, kurus sabiedrībā zināmus uzņēmējus iedzīvotāji minētu kā paraugu citiem, respondenti ar nelielu balsu skaitu saukuši ļoti daudz dažādu vārdu, taču noslēgumā atklājusies visai pārsteidzoša aina - topa augšgalā ar salīdzinoši lielāku atbalstu Latvijas iedzīvotāji ierindojuši Ventspils mēru Aivaru Lembergu - 8%, gandrīz bankrotējušo Gunāru Ķirsonu - 5% - un bijušo aldari, tagad farmācijas jomas uzņēmēju Vitāliju Gavrilovu - 3%.
Kā aģentūru LETA informēja DNB bankas sabiedrisko attiecību vadītāja Teika Lapsa, piecpadsmit biežāk minēto pozitīvo piemēru vidū līdzās Bilam Geitsam un Stīvam Džobsam ierindojušies arī Andris Šķēle un Ainārs Šlesers.
Vienlaikus 43% aptaujāto apgalvojuši, ka uz jautājumu par labiem piemēriem uzņēmējdarbībā vispār nespēj atbildēt, kas, pēc ekspertu domām, liecina, ka Latvijas biznesa vidē ir katastrofāls pozitīvo piemēru trūkums.
Pētījuma autoriem šķiet paradoksāli, ka, atbildot uz jautājumu par to, kas ir būtiskākie faktori, kas nosaka veiksmi biznesā, tādas atbildes kā prasme veidot savu tēlu sabiedrībā (7%), spēcīga vēlme pelnīt (13%) un gatavība biznesā izmantot jebkādus, tostarp negodīgus līdzekļus (15%) ir visretāk minētie veiksmes garanti.
To vietā kā būtiskākos iedzīvotāji norādījuši drosmi, gatavību riskēt (46%), labas biznesa idejas (42%) un konkrētās biznesa jomas pārzināšanu, kā arī labas zināšanas uzņēmējdarbībā vispār (38%).
Plašāk ar pētījuma rezultātiem un ekspertu secinājumiem bankas pārstāvji sola iepazīstināt pirmdien, 30.jūlijā. Pētījuma prezentācijā piedalīsies un savā pieredzē dalīsies Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras direktors Andris Ozols, "DNB bankas" ekonomikas eksperts Pēteris Strautiņš, tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra "SKDS" direktors Arnis Kaktiņš, mēbeļu zīmola "KUKUU" vadītāja Aija Priede-Sietiņa, kā arī uzņēmuma "MightyFingers" vadītājs Guntis Šmaukstelis.
"DNB Latvijas barometrs", kas kļuvis par atzītu ikmēneša socioloģisko pētījumu valstī, tiek veidots katru mēnesi, un tajā tiek pētītas konkrētā brīža aktuālās norises sabiedrībai nozīmīgā jomā. Vienlaikus sabiedrībai katru reizi tiek uzdots arī pastāvīgo jautājumu kopums, kas mēnesi pa mēnesim atspoguļo iedzīvotāju vispārējā noskaņojuma izmaiņas